programma vraagt om administrator rechten

Gestart door Michele, 07 september 2010, 19:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michele

Hallo allemaal,

Ik ben een poos niet geweest en dat komt natuurlijk omdat de pc geen problemen heeft gegeven.
Nu heb ik windows 7 en loop ik tegen verschillende problemen op

Het probleem waar ik nu mee zit is, dat ik een programma geinstalleerd heb (xara menumaker) en als ik die wil opstarten, krijg ik een melding van windows;

To run this Xara Menumaker tria,l you need to have administrative rights on this pc

Als ik dan ga kijken, sta ik ingelogd als administrator... moet ik nog meer veranderen?
En zo ja... waar moet ik dan iets veranderen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag

Groetjes Michele
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Dit gaat in Windows 7 ietsje anders dan in voorgaande versies van windows. Ingelogd zijn als administrator geeft niet alle programma's die je start automatisch de rechten die daarbij horen.

Je ziet in je startmenu een snelkoppeling staan van "xara menumaker"
Klik met je rechter muisknop op die snelkoppeling en kies daar voor "eigenschappen".
Je kunt daar instellen op het tabblad "snelkoppeling" onder de knop "geavanceerd" hoe de snelkoppeling het programma op moet starten. Jouw programma heeft kennelijk administrator rechten nodig dus zet je een vinkje voor "start als administrator".

Kun je de optie "Start als administrator" niet kiezen omdat die grijs is, maak dan een hele verse en dus nieuwe snelkoppeling aan om het programma te starten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Han  hartstikke bedankt voor de uitleg. Het is gelukt !!  :klappen
Ik ben echt heel blij hiermee  :hoeraaa
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Fijn dat het voor elkaar is :)

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!