Windows 7: Norton Ghost versie 2003 werkt!

Gestart door Han, 03 november 2009, 11:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik baalde als een stekker toen bleek dat mijn Ghost versie 12 niet compatible bleek met Windows 7. Installeren gaat prima maar als je de PC opnieuw opgestart hebt na de installatie, dan verschijnt er een mededeling dat er compatibiliteitsproblemen zijn met het programma. Draaien in XP-mode kan ook niet want ik heb op de laptop in het BIOS geen "hardwarevirtualisatie instelling". Na speuren op internet bleek dat ook de nieuwste versie van Ghost (versie 14) dit probleem heeft. Er is dus gewoon officieel nog geen werkende Norton Ghost voor Windows7.

Maar......

Ook na speuren op internet kwam in erachter dat de oude versie 2003 van Ghost wél werkt. Je moet het programma niet installeren want dan krijg je die compatibiliteitsopmerking weer maar als je boot van de ghost 2003 installatie-cd en dan via dos even vanuit de map "support" op de cd ghost.exe opstart dan krijg je het oude vertrouwde dos-ghost-scherm van waaruit je images kunt maken en terugzetten naar een NTFS partitie. Ik heb m'n eerste image van de Win7 partitie ermee gemaakt en ook weer teruggezet en het werkt prima  :goed

Nooit gedacht dat ik die oude versie van Ghost nog eens zou gebruiken. Wie wat bewaart die heeft wat :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Norton ghost 15 is uit en werkt op windows 7. Ik heb ghost 14, en ga niet WEER een nieuwe versie kopen.  Zijn ook niet de goedkoopste. Dan blijf ik maar bij Vista.

Han

Ik ga ook geen nieuwe Ghost versie aanschaffen. Ghost 2003 werkt perfect voor wat ik ermee wil. Al die toeters en bellen heb ik niet nodig. Dat scheduled gebeuren neemt mijns insziens alleen maar heel veel schijfruimte in beslag. Ik heb met Ghost 2003 een volledige backup van m'n c-partitie met windows 7 die 9gb groot is. Ik maak een nieuwe image als ik dat nodig vind en niet wanneer ghost dat nodig vind.  ;)
Bovendien draait het programma vanaf een opstartbare cd-rom dus ook geen schijfvervuiling van die kant en geen programma wat resident meedraait. Allemaal voordelen. Tel daar nog bij dat ik de aanschafwaarde van de nieuwe versie in mijn zak hou  :goed


....maar het is wel goed om te weten dat er nu een versie is van Ghost die werkt in Win7  :yessss
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

rayg2x

Das mooi om te horen.

Ik heb een van de nieuwe Green schijven van Western digital.
WD Ears 1TB sata 2009-2010

Daarnaast heb ik ook een ouwe Samsung 250GB HD250hj , WD and Samsung zijn beide SATA schijven

Mijn Ghost 2003 ziet alleen de SAMSUNG maar niet de WD, in de BIos is de WD schijf AHCI (sata)
Als ik hem Zet naar PATA dan Loopt GHOST 2003 opstart scherm vast. ( De schermpie waar je OK moet klikken.)


Han

De green WD schijf gaat waarschijnlijk in een energie zuinige modus staan waardoor Ghost2003 hem niet ziet. Dat is maar een gokje maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Je kunt de setting niet naar PATA zetten voor die harddisk want dat is hij niet. Hij is en blijft SATA.

Wij gebruiken inmiddels Acronis True-Image op al onze PC's. Toen ik het 1e bericht in dit topic schreef draaide Win7 alleen op onze laptop. Inmiddels hebben we 2 nieuwe desktop PC's met Win7 Premium. We hadden geen zin om voor een image naar dos te moeten booten met de Ghost2003 cd. Teveel gedoe.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!