Fout bij verzenden e-mail

Gestart door averheijden, 25 augustus 2012, 14:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden


Geacht Forum

Bij het verzenden van een e-mail vanuit O.E krijg ik steeds de volgende melding



Het bericht lijkt dan niet te zijn verzonden, omdat het niet in de "verzonden items" staat.
De ontvanger heeft het echter wel gekregen

Wat kan de oorzaak zijn en hoe te verhelpen?

Het gebeurt op mijn Laptop waar Windows-XP op staat
In afwachting
MVG

Alons
[move]AV[/move]

Han

Hoi Alfons  :)

De foutmelding op zich kan ik niet veel mee want in het venstertje eronder staan geen oorzaken.

Ik heb even voor je gegoogled want ik kan het hier niet meer nakijken. Wij draaien Win7 op elke PC in huis en daarin heb je geen Outlook Express meer.

Dit zou de oplossing moeten zijn om te zien of je mail verzonden is of niet.
* Klik in het menu Extra op Opties.
* Schakel op het tabblad Verzenden het selectievakje Kopie van verzonden berichten opslaan in de map Verzonden items in.



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Hi Han,
Dank voor de snelle reactie
Dat klopt er staat nooit een foutmelding in dat tabblad, alleen en groene balk met tekst, "dat er een fout opgetreden is"
Mijn ervaring is dat de ontvangers de mail gewoon ontvangen, maar het vervelende was dat je geen controle had omdat het niet in de "verzonden items" stond en gewoon in "Postvak Uit" bleef staan. Raar maar Waar
Het was ook weer niet altijd, soms ging het goed

Ik zou zeggen vergeet het maar, en zal mijn apparatuur ook beter aanpassen aan Windows 7 en Office Pakket 2010
Is Windows 7 over XP te installeren? , of geeft dat problemen, ik vermoed van wel

Sluit wat mij betreft dit Topic maar af en nogmaals dank voor de goede wil

MVG
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Als je de setting zo hebt staan zoals ik hierboven beschreef dan zou de mail in 'verzonden items' moeten komen. Is dat niet zo dan gaat er iets structureel mis. Outlook Express raakt behoorlijk van de leg als je er héél veel mail in bewaart. Is dat het geval, schoon dan eens flink op.


Wat je upgrade vraag betreft. Lees onderstaande link:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Hallo Han,

Nadat ik de mappen nagenoeg had leeggemaakt, bleef de fout er gewoon in zitten.

Nadien heb ik alle mappen "gecomprimeerd", waar altijd naar gevraagd werd bij het afsluiten van mijn "Outlook Express", maar wat ik NOOIT deed!

Toen was het volledig over OEF!
Nogmaals dank voor het opweg helpen, maar is nu dus opgelost

MVG
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Fijn dat het weer in orde is :).

Ik sluit je topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!