Mail overzetten Outlook naar windows mail

Gestart door Ad, 26 november 2011, 21:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Hoi, een klein half jaar geleden heb ik een andere laptop gekocht, na een tijdje ook maar weer eens een nieuwe Microsoft Office 2010 gekocht.
Windows 7 stond er al op. Een maand lang kon ik Outlook gebruiken, daarna moest ik hem kopen of iets anders gaan gebruiken.
Vorige week ben ik dus overgestapt naar Windows Live Mail, (niks mis mee) wel even wennen. Maar nou kan ik mijn oude mail die nog in outlook staat niet in Windows Mail openen. Is daar een bepaalde truc voor? er staan enkele mailtjes die nog wil gebruiken en bewaren. Het liefts zou ik alle mappen gewoon overzetten naar Windows Mail.
Niet dat ik iets tegen Outlook heb, maar ik wil niet nog meer geld uitgeven voor iets wat ik eigenlijk al heb meegeleverd gekregen met Windows.

Han

Jeetje Ad geen idee. Ik ga even googlen erop.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Dat was kort zoeken. Ja het kan.  ;)

Je mail van MS Outlook staat in jou persoonlijke bestand. Dat bestand heeft een extentie pst

Zie hier: .pst bestanden overzetten op Windows live mail
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik was zelf ook aan het googlen geweest, maar het probleem is ook dat mijn outlook niet meer werkt.
Als je de verschillende antwoorden op al de forums leest dan ben ik duidelijk niet de enige die er mee worstelt
Is het nou zo dat ik eerst weer outlook moet installeren, ik lees meerdere antwoorden maar bij mij zijn die niet van toepassing omdat oetlook niet werkt (denk ik)

Han

MS Outlook hoeft niet te werken. Dat pst-bestand is er altijd want daarin bewaart het programma standaard je eigen data.
Ook als het programma niet gestart is dan is dat archiefbestand er.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ik zal waarschijnlijk ergens iets niet helemaal goed doen, maar ik kan in WLM van alles importeren maar geen bestanden uit outlook.
als ik de wizzard zijn werk laat doen, stuur ik hem naar de map waarin de bestanden van outlook staan, en dan krijg ik een melding dat hij de bestanden niet kan vinden omdat ze in gebruik zijn door een ander programma. dat kan toch niet? als ik outlook niet gebruik op dat moment.
hij zegt dan ik een andere locatie moet selecteren waar de bewuste map staat.

Han

Het zijn geen aantal bestanden die je nodig hebt om te importeren, het is maar één bestand.
Het bestand wat je nodig hebt is inlognaam.pst, waarbij inlognaam dan de naam is van het profiel wat je gebruikt.
Hier is dat han.pst

Kopieer anders alleen je pst-bestand eens naar een andere plek waar je er makkelijk bij kunt.
Dan daarvandaan importeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik open WLM, daarna ga ik naar links bovenin het scherm, pijltje naar beneden daar staat berichten importeren.
Dan krijg ik het volgende menu-tje, met drie opties
Importeren vanuit: Outlook 6, of WLM, of WM.  Alle drie de opties geprobeerd, maar ik krijg de pst. bestanden niet te zien als ik in de bewuste map kom d.m.v. bladeren.
en krijg vervolgens de melding: kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend.
Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend.

Einde verhaal, althans voor mij.
Outlook krijg ik niet meer opgestart, omdat er word gevraagd om de actieverings sleutel (code) als ik vervolgens mijn code geef van mijn MS Office pakket, gebeurd er verder niks meer maar komt telkens het zelfde scherm terug waar om de code word gevraagd.

Han

Dat pst-bestand (het is er maar 1) staat niet in de programfiles/office map, maar hier:
C\:\Gebruikers\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ad.pst[/b][/b] (of outlook.pst)

Zie je de map AppData niet, zorg dan dat je in je verkenner via de map opties de setting aan hebt staan voor het laten zien van verborgen bestanden en mappen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Precies zo heb ik ook naar die bewuste map genavigeerd, maar WLM ziet de map niet terwijl de map met .pst bestanden er wel degelijk staat.
Ik snap er geen sikkepit van!!
Ik begin hem nou wel een beetje te knijpen, temeer omdat ik nogal wat mail verstuur voor de vereniging waar ik o.a. de uitnodigingen voor wedstrijden verzorg.
Met WLM kan ook niet meerdere contactpersonen tegelijk als bcc mailen. Lastig nou moet ik zo'n 100 mails één voor één opnieuw maken.

swake

Je moet eerst je berichten exporteren naar een aangemaakte map, en dan importeren vanuit die map.
In Outlook 2007 moet je op bestand klikken , en daar zie je importeren en exporteren staan.
Outlook 6 is Outlook express 6

Han

Hij kan z'n Outlook niet meer openen omdat z'n licentie verlopen is, Swake.

Ik heb geen idee of er nog andere mailprogramma's bestaan die een pst-bestand kunnen importeren en daarna voldoen aan de eisen die jij aan het mailprogramma stelt. Het importeren naar wlm heeft weinig zin als je bcc niet kunt gebruiken. Ik heb overigens nog nooit een mailprogramma gezien wat dat niet kan maar ik ken Windows Live mail niet. Ik gebruik zelf Outlook 2007 sinds in Win7 heb.

Misschien kun je via de vereniging wat regelen voor de aanschaf van MSOutlook?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

swake

In Windows Live Mail kan Bcc: wel weergegeven worden .
Bij het opstellen van een nieuw e-mail bericht ziet men rechts bij de onderwerp balk : CC: en Bcc: weergeven.
Daar op klikken en dan word Bcc: zichtbaar gemaakt.
Een goed alternatief voor Outlook Express of Windows mail (niet windows live mail ) is Thunderbird.

Thunderbird

En hier een goede uitleg hoe men het .pst bestand kan verplaatsen naar een nieuw aangemaakte map.

Han

Even off topic ......

Oh gaaf ik wist helemaal niet dat Thunderbird nog steeds bestond, Swake.
Werkt dat ook in Win7-64 bit? Bugs is namelijk helemaal niet tevreden met MSOutlook 2007
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

ik heb ook thunderbird
hier werkt alles prima onder windows 7 op beide pc's
nooit problemen
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Swake,  Als ik WLM open kan ik ook wel cc en/of bcc weergeven maar ik kan dan niet bv een mail sturen naar één persoon, en dan diezelfde mail als bcc naar nog eens 50 andere personen sturen.
Ik moet dan elke persoon (appart) in het adresboek aanklikken, op deze manier dus 50 keer. aangezien ik dat enkele keren per maand moet doen is dat net even te veel werk.
Maar ik zal even uitleggen wat er precies is gebeurd, want het is niet zo dat ik mijn licensie heb laten verlopen.
Ik heb een nieuwe office pakket gekocht in de veronderstelling dat ik dan ook outlook 2010 zou updaten (op dat moment had ik office 2007 er nog op staan) maar dat is dus niet zo, tja als ik dat had geweten had ik het wel anders gedaan.

swake

CiteerSwake,  Als ik WLM open kan ik ook wel cc en/of bcc weergeven maar ik kan dan niet bv een mail sturen naar één persoon, en dan diezelfde mail als bcc naar nog eens 50 andere personen sturen.

Dan moet je gebruik maken van groepen.
In Thunderbird is dat heel makkelijk.
Je maakt een groep aan bijv.: groep1 en groep2
In elke groep plaats je 25 e-mail adressen
Bij het opstellen van een nieuwe e-mail selecteer je dan de groepen aan als ontvanger en plaats die in Bcc:
Bij het verzenden word het bericht naar de 50 e-mail adressen verzonden.

Ad

Ik heb inmiddels wel met iemand van de vereniging een afspraak gemaakt die het misschien wel voor me gemaakt kan krijgen????
Ik wil liefst gewoon Outlook blijven gebrijken, legaal als het ff kan.
Maar als het niet legaal kan dan maar

Bugs

Over niet legale, dus illegale zaken praten wij hier niet (zie de forumafspraken). Dan gaat dit topic onmiddellijk op slot. ;)
Groetjes van Bugs