MP3 van laptop naar Android phone

Gestart door john, 12 mei 2021, 14:54:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

john

Gisteren wilde ik bij iemand wat muziek, MP3 bestanden, van mijn laptop overzetten naar zijn Android phone (Motorola G8 power) maar als ik de phone met het originele meegeleverde USB kabel verbind met mijn laptop en daarna bestanden wil gaan kopiƫren, verschijnt de volgende foutmelding:
kan item niet kopiƫren het apparaat antwoordt niet meer.
In verkenner op Windows 10 kan ik de map Motorola ook niet verder openen.
Is hier sprake van niet de juiste kabel of een andere oorzaak waarom niet lukt.

Han

Normaal zie je op je telefoon/pc een melding dat er verbinding is met de vraag wat je doen wilt. Kies daar dan dat je bestanden in de verkenner wil zien.
Je kunt trouwens niet bestander knippen van je telefoon en op de laptop zetten. Dan krijg je ook de melding dat "het apparaat niet meer werkt". Kopieren zou moeiteloos moeten kunnen.
Kopieer niet teveel tegelijk.

Check deze uitleg even en kijk of je alle stappen volgt: https://www.motorola-support.com/uk-en/?page=device/motorola/moto-g8-power/topic/data/transfer-data-from-phone-to-computer-windows/1
Dit gaat over transfer van telefoon naar PC maar is die verbinding goed, dan kan het kopieren andersom ook. Werkt het daarna nog niet dan heb je w.s. een brakke kabel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zoals je het uitlegt, zou het idd. moeten werken; dus niet. Ik heb de phone niet hier en zal die moeten ophalen om er verder thuis mee aan de slag te gaan.Stuur daarom dit bericht zodat je in ieder geval weet dat het probleem nog niet is opgelost. Kom hier op terug zodra ik de phone heb. Tot zover weer bedankt vanzelfsprekend.

john

Die phone dus opgehaald en verbonden met de laptop. Geen melding te zien als enkel dat de phone als zodanig zichtbaar is in verkenner en aangeduid met de phone naam met als bijzonderheid lege map. Een mp3 bestand overzetten lukt voor geen meter. Of dit dan idd. aan een brakke kabel kan liggen, weet ik echt niet. Ik kan slechts constateren dat het opladen van de accu van de phone met dezelfde kabel probleemloos verloopt.

Han

Gebruik dan dropbox:
Voor je PC:  www.dropbox.com
Voor je telefoon:  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android&gl=NL

Na installatie daarvan heb je een map op je PC en een app op je telefoon.
Je mag met de gratis versie van dropbox data uitwisselen tussen 3 apparaten en de cloudopslag is groot zat om even wat MP3 uit te wisselen.
Wat je op je PC in je dropbox-map zet wordt gesynchroniseerd met de dropbox-cloud en zie je dus ook in de app op je telefoon.
Op je telefoon sla je de mp3 lokaal op en dan weer verwijderen uit de dropbox-cloud als dat klaar is. Zo hou je je cloud leeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ga ik gelijk mee aan de slag. Ik gebruikte ooit iCloud toen ik nog een iPhone had en nu nog steeds OneDrive om wat Excel en Word bestanden op te slaan. Deze mogelijkheid wist ik niet. Laat je vanzelfsprekend nog weten.

john

Zowel op laptop als Android phone staat nu DropBox en bestanden over gezet. De eenvoudigste oplossing in verkenner de bestanden slepen van map naar phone lukte dan helaas niet. Gaat het dan niet links om, dan maar rechts om zo gezegd. Zelf ook weer wat wijzer geworden en ga morgen de phone terugbrengen naar de eigenaar, die zeker blij zal zijn.
Han, weer bedankt voor alles. Gooi er maar een  :slotje op wat mij betreft.