computer beheer op afstand

Gestart door Jan.s, 29 december 2004, 21:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan.s

hallo,

ik weet niet of ik nu op de juiste plek ben maar ik heb de volgende vraag.
via mijn computer wil ik de computer van de vereniging beheren, dus op afstand.
volgens de gegevens die ik heb gekregen zou dat via pc anyware kunnen, echter ik krijg het niet voor elkaar.
ik heb wel een netwerk intern (lan) en bij de vereniging draaid een netwerk dus ik moet door twee routers heen.
kan dat het probleem zijn???
zelf draai ik xp prof. bij de vereniging 2000

bedankt voor het meedenken

Zandman

Ik denk dat het aan een firewall ligt ik denk dat je in allebei de firewalls de ipnummers in de veilige zone moet zetten
Bij de vereniging die van jou en thuis die van de vereniging anders blijft de firewall alles blokken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Jan.s


Han

Welke firewallsoftware gebruik je op de PC's zelf?
Als er een inbebouwde firewall in één of in beide routers zit, dan zal je je moeten verdiepen in de bijgeleverde boekjes van de routers.
De meeste routers zijn bereikbaar via een configuratiescherm via de browser. Daar kun je ook de firewallinstellingen wijzigen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s


Jan.s

is er soms een ander programma dat wel door de router komt.
want als ik de ip nrs  in veilige modus zet kan iedereen er natuurlijk in.
of zie ik dat verkeerd.
heeft windows geen programma????

Han

Nee, dit soort programma's komen niet door je router-firewall heen, als de boel goed afgesteld staat.
Je kunt dit oplossen door een combi van het openzetten van bepaalde poorten in je firewall en het instellen van IP-nummers die als vertrouwd te beschouwen zijn. In het bij PC Anyware geleverde boekje staat info over welke poorten je open moet zetten. Op internet is dat ook wel te vinden, als zoekt met "PC Anyware" poorten of iets van die strekking.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s

en hoe werkt remote desktop dan is dat ook zo'n programma

Han

Je bedoelt die uit WinXP. Dat kan je zelf ook best vinden.  ;)

Google : Hoe werk remote desktop
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!