inloggen geeft problemen

Gestart door Ad, 03 november 2007, 18:37:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Telkens als ik ergens moet inloggen lukt dat om een of andere reden niet.
Ik kan niet bij de bank inloggen en ook diverse andere sites waar ik in het verleden al wel eens ben geweest.
Nou is dat geen ramp want ik pak dan een andere computer en dan lukt het wel, maar uiteindelijk geeft dat toch wel wat irritatie net als je bezig bent met een bestelling online dan kan ik weer niet inloggen. Nou wil ik mijn contract van mijn mobieltje wijzigen, en ook na herhaaldelijk een nieuw wachtwoord aan te vragen kan ik daar niet inloggen. Ik heb al een paar keer de systeem instellingen terug gezet naar een eerder herstelpunt maar dat heeft niets opgeleverd. Ik krijg geen toegang, maar er staat nergens waarom!! Ik heb het idee dat er iets niet goed staat ingesteld, maar ik zou echt niet weten wat of waar ik iets moet veranderen.
Wie kan me helpen?

Han

Tja dat kan komen door instellingen in programma's die bij jouw geinstalleerd staan of doordat de beveiliging van je browser te hoog afgesteld staat. Ga eens naar je configuratiescherm en dan "internet opties". Klik daar op tabblad beveiliging en kijk hoe de beveiliging van "Internet" ingesteld staat. Staat dat daar op "normaal" of op "normaal-hoog" dan is er daar niets aan de hand.

Dan moet je gaan zoeken in geinstalleerde programma's die spyware verwijderen of op de een of andere manier je cookies manipuleren want daar zit je probleem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Internet beveiliging stond gewoon goed (normaal).
Ik maak regelmatig de map met cookies leeg, maar bedoel je dat ik spyware moet uitschakelen??

Ad

Nog even een snelle spyware scan gedaan, maar kan nog steeds niet inloggen.

Han

Ik bedoel dit. Er zijn tegenwoordig ontelbare programma's op de markt die behalve hun gewone functie ook je computer scannen op de aanwezigheid van spyware. In die programma's zitten dan ook weer allerlei instellingen betreffende java, activeX, de behandeling van cookies. etc etc. Voorbeelden van programma's die dit soort nevenactiviteiten hebben zijn virusscanners en firewalls. Dan heb je uiteraard ook nog programma's die erop gericht zijn om spyware te verwijderen. Kijk bij al die programma's de instellingen na.
Weet je nog wanneer het probleem begonnen is, kijk dan welke programma's je toen hebt geinstalleerd of geupdate. Op die manier kom je erachter welk programma ongewenste activiteiten vertoont.

Als voorbeeld: Ik heb hier ooit eens een virusscanner geinstalleerd waarna het hele thuisnetwerk plat ging.
Mijn PC zorgde er toen nog voor dat alle andere PC's verbinding met het internet kregen. Dan denk je: "Och een virusscanner, wat kan daar nou mis mee gaan. Die kan er niet de oorzaak van zijn dat het netwerk plat ligt." Ik heb alles nagezocht en na een poosje bleek het een nieuwe functie te zijn in de zojuist geupdate virusscanner. Ik moest in die functie elk IP-adres van de andere PC's in het netwerk invoeren om verbinding in het netwerk te houden. PC's waarvan het nummer niet ingevoerd was werden als vijandig gezien en niet toegelaten waardoor je netwerk geen verbinding meer maakt. Dat is dus een functie die je verwacht van een firewall en niet van een virusscanner. Was voor mij reden om uit te kijken naar een andere virusscanner die zich gewoon als virusscanner gedroeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Het heeft idd toch met de beveiligins instellingen te maken, onder in beeld zag ik op een gegeven moment staan
Website met beperkte toegang, het stond er natuurlijk al veel langer maar het is me nooit opgevallen.
Als ik daar op dubbelklik krijg ik mijn beveiliging instellingen, en dan weer een menutje waar ik iets kan toevoegen of verwijderen en daar stond die bewuste site tussen, toen ik die eenmaal had verwijderd was het probleem ook opgelost.
Maar nou vraag ik me af of ik die hele lijst kan verwijderen zonder achteraf problemen te krijgen,
In die lijst staan URL's van diverse site's maar ook alleen maar getallen b.v. 205.177.,*,* wat gebeurd er als ik die ook verwijder.

Han

Staat die lijst met websites en IP-adressen op deze plek in IE, Ad?
- Menubalk IE, "Extra"
- Optie "popupblokkering"
- Optie "Instellingen voor pop-upblokkering"

Staat de lijst daar niet, kun je me dan vertellen waar hij wel staat.
Wat staat er helemaal bovenin het venster. (De naam van het venster)


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Sorry dat het wat langer duurde als je van me gewent bent, als ik eender welke pagina open dan staat onder in mijn beeld (weet niet precies hoe je die balk noemt) ik zeg maar even de tweede balk van onder een kleine wereldbol en daarachter staat internet.
Op de pagina die ik niet kon openen stond dan "website met beperkte toegang" als ik daar dan op dubbelklik kom ik weer in het scherm "eigenschappen voor internetbeveiligingen" en daar heb ik de instelling voor websites met beperkte toegang veranderd.

Han

Die lijst is daar standaard helemaal leeg. Hij wordt ingevuld door programma's de de beveiliging aanscherpen. Als je daar handmatig sites weghaalt om weer toegang te krijgen dan is dat okee. Ik zou wel al je beveiligingsprogramma's eens nalopen want een of meer van die programma's zorgen dus voor de inhoud van die lijst. Als daar sites op staan die je niet wilt blokken dan gaat er toch ergens iets mis.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ok ik weet nu in elk geval waar ik moet zijn als het weer eens gebeurd, maar wees gerust Han ik laat die lijst daar onaangeroerd.
Er staan geen sites tussen waar ik het bestaan van wil weten. Mijn probleem is opelost. Bedankt.
Ik was nu ik die lijst eenmaal heb gezien gewoon benieuwd waar het toe diende.

Han

Okee, fijn dat je een oplossing hebt gevonden Ad.
Ik sluit het topic hiermee af.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!