MSN geeft fout: 0x810000370

Gestart door Black Panther, 18 januari 2005, 14:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Panther

Een vriend van mij  kan niet meer msnen via msn messenger. hij krijgt de volgende foutmelding:  0x810000370
Dit zorgt ervoor dat er niet in gelogd kan worden ook niet op andere adressen..
Ik heb niet echt veel informatie maar ik hoop dat iemand dit probleem ook al is bij de hand heeft gehad.

Als ik me niet vergis heeft hij een pentium 350mhz met win 2000. Emessenger kan hij trouwens wel gewoon gebuiken.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Tja met deze info kunnen we heel weinig Black Panther.  :kweetniet

We hebben echt meer info nodig, zoals :
- Sinds wanneer heeft ie dit probleem, na installatie of dé-installatie van hardware of software?
- Wat heeft hij al geprobeerd om het op te lossen. Heeft ie MSN messenger al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
- Wat is de exacte foutmelding. Er staat meer dan alleen 0x810000370. Meestal ook een bestandsnaam etc.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb ff bij google gekeken met zoekopdracht "MSN Messenger"  0x810000370.

Er komen twee resultaten. Eentje ervan is in het Spaans. Nou is m'n Spaans nogal roestig, dus die sla ik ff over.
Het tweede zoekresultaat is in het engels. Die man heeft exact hetzelfde probleem. Naar wat ik uit het antwoord begrijp komt deze fout door het verkeerd verwijderen van drivers. (The error code indicates a driver issue) Lees het maar eens door.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Ja sorry hier ff wat meer informatie:

Volledige melding:
je kan niet worden aangemeld bij msn messenger klik op problemen oplossen voor hulp
Foutmeldingscode: 0x810000370

Ik heb gelijk gevraagd of hij hem al opnieuw geinstalleerd had dit was al een paar keer gedaan zonder resultaat.
Er is niets geinstalleerd dus ik dacht aan spyware probleempje of zo. Toen heb ik hem spybot er over heen laten halen die heeft idd wat problemen gevonden maar goed niet alle spyware laat zich zo maar weg halen. ik zal nog een keer checken.

Verder had ik die link ook al gevonden. net ff gekeken het zou nog wel is daar kunnen liggen ik zie 34 non plug and play Drivers. Alleen.... wat moet ik er aan doen??
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

"ik zie 34 non plug and play Drivers" wat bedoel je daarmee??

Als ik die link goed begreep ligt het aan het niet correct verwijderen van drivers.
Heeft ie onlangs iets weggehaald qua hardware of software?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

ik weet ook niet ik heb op dit gebied niet zo veel verstand ervan, maar het leek mij een beetje veel.....

Verder zijn het enorme leken die echt niet uit hun zelf hardware gaan installeren, de printer die ze hebben is een netwerkprinter maar daar ligt het probleem volgens mij niet. Hij zegt zelf dat hij niks veranderd heeft aan de pc...

Vanavond ga ik trouwens weer naar hem toe....
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Dat zeggen ze altijd als ie het niet meer doet :"Ik heb niks gedaan hoor!!"  ;)

Succes vanavond. Kijk even in de foutenlogs. Misschien kom je daar iets tegen wat je handvaten geeft om verder te zoeken.
Het moet een driver zijn die zit te rotzooien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Goed ik ben dus gisteren naar hem toe geweest en heb ff in de foutlogs gekeken. Niet echt iets bijzonders in gevonden.. Ik denk dat de fout in het register zat en daar ga ik niet aan knoeien, dus heb ik gewoon windows opnieuw geinstalleerd. Het werkt nu weer ofwel: probleem op de goedkoopste manier opgelost :kweetniet
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Bugs

De botte bijl heeft in ieder geval het probleem doen verdwijnen. Nu de oorzaak nog.....
Ik sluit dit topic hiermee af.
Groetjes van Bugs