Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bij mij ook, en ik doe het nog niet.  :P
Ze zitten gewoon ongegeneerd hun nieuwe besturingssysteem aan me op te dringen.  :spam

Ze verbruiken nog mijn resources ook met hun GWK.exe wat op de achtergrond mee blijft draaien.
Je kunt het proces wel uitzetten maar na een reboot van de PC is het gewoon weer terug.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Inderdaad, we zijn zelfs geen eigen baas meer
van onze spullen!  :knuppel
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

http://wzascok.livejournal.com/45370.html

Windows 10 zal officieel pas op 29 juli gelanceerd worden, maar de besturingssystemen van Microsoft worden altijd een paar weken van tevoren al naar de fabrikanten gestuurd. Zo kunnen die de Release To Manufacturer (RTM) build tijdig op hun systemen installeren, al worden in deze fase ook de uiteindelijke DVD's gebrand.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Geinig al die screenshots.
Ik vind het overigens geen mooi besturingssysteem om te zien. Jullie wel?
Foeilelijke interface
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: Webwereld

Wie krijgt Windows 10 op 29 juli (en vooral wie niet) ?
Check wanneer je aan de beurt bent. Windows 10 komt op 29 juli beschikbaar, maar niet voor iedereen op die datum. Microsoft brengt het nieuwe besturingssysteem in golven naar je toe. Wanneer ben jij aan de beurt?

De officiële verschijningsdatum van Windows 10 staat op de rol voor 29 juli, maar dat betekent niet dat iedereen direct daarover de beschikking krijgt. Microsoft heeft nu in detail uitgelegd wie wanneer wat krijgt, en we zetten dat even kort op een rijtje.

Eerst krijgen de hardwarepartners van Microsoft (de OEM's) de beschikking over Windows 10 en dat gebeurt al in de weken voor 29 juli. Overigens krijgen in eerste instantie alleen de partners de nieuwe software als zij al aangegeven hebben direct met nieuwe apparaten op de markt te komen die Windows 10 zullen draaien. Met het simpelweg overzetten van de huidige Windows 8.1-machines naar Windows 10 maak je Microsoft nog niet blij, dus dat moet even wachten.

Dan de winkeliers
Daarna is het de beurt aan de winkeliers. De retailers krijgen de beschikking over Windows 10 om zo klanten te helpen upgraden die bij aankoop van een machine de garantie hebben gekregen dat zij die in de winkel kunnen omzetten naar Windows 10.
Ondertussen krijgen de winkeliers tevens de beschikking over stickers die ze op machines kunnen plakken die nog Windows 8.1 op de schijf hebben. Die sticker ziet er (in het Engels) zo uit:



Insiders mogen eerst
En dan is het 29 juli. Heb je je ingeschreven voor het Insider-programma? Lucky you, want Microsoft start dan met jou bij het uitrollen van Windows 10. Vervolgens wordt in golven het nieuwe besturingssysteem uitgerold naar mensen die zich al hebben aangemeld om de upgrade te krijgen.

Dat betekent dat niet iedereen direct op 29 juli een melding krijgt, maar dat dat nog enige dagen kan duren. "Ondertussen leren we van die uitrol en passen dat waar nodig aan", zegt Microsoft.

Op 29 juli komen overigens de versies Windows 10 Home en Windows 10 Pro vrij. Degenen die gaan voor Windows 10 Enterprise en Windows 10 Education moeten wachten tot 1 augustus. Dan gaat het vooral om volume licensing. De versies voor mobiele telefoons en andere apparaten komen na de zomer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Citaat van: Han op 07 juli 2015, 16:59:04
Geinig al die screenshots.
Ik vind het overigens geen mooi besturingssysteem om te zien. Jullie wel?
Foeilelijke interface

Inderdaad saai misschien wel aanpasbaar?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Nope, dit is het. Ik neig er meer naar om het hier te laten zoals het nu is. Dan heb ik ook geen driverproblemen met randapparatuur
of compatibiliteitsproblemen met software. Het zit me voorlopig wel even gebakken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Die keuze had ik al eerder gemaakt. Bij een nieuwe pc kom je er straks niet onderuit, maar nu laat ik het lekker zo.
Groetjes van Bugs

marloes

Ik laat Windows 7 er ook op staan werkt nog perfect
Heb geen zin in geklooi
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Ben wel bang dat de aanschaf van een nieuwe desktop voor mijn niet zo lang op zich zal laten wachten. Hij begint steeds meer kuren te krijgen.
Dat zit ik meteen vast aan Windows 10.  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oei Han,

dan maar hopen dat hij het nog even volhoud.

Ik wacht hahahaha op jullie ervaringen.  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Onze desktops zijn ruim 5 jaar oud. Die van Bugs doet het nog oké. Die van mij heeft veel meer draaiuren.
De mijne heeft steeds meer moeite om mee te komen met gamen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

dat is balen han

mijne start alleen niet zo snel op verder doet hij het prima
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

We hebben goed gezocht en hebben een systeem gevonden wat aan onze eisen voldoet.
Zoekwerk is dus klaar nu nog even kijken wanneer. Zit nog Win 8.1 op. Dat zou fijn zijn!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

john

Zoals iedereen, die al een of meerdere berichten hierover hebben gepost, aangaf, houd ook ik WIN 10 voorlopig voor gezien.
Mijn een jaar oude ultrabook met WIN 8.1. draait als een tierelier en het 2 jaar oude netbook met WIN 7 zorgt ook niet meer voor problemen. Dus laat ik het tussen nu en een jaar verder eerst maar eens over me heen komen alvorens een besluit tot upgrade te nemen.

Bugs

Laat eerst de buurman de problemen maar oplossen. ;)
Groetjes van Bugs

Han

Over een maandje of twee, drie ga ik mijn oude win7 desktop updaten naar 10. kan ik me geen bult aan vallen want die staat nu voor reserve in de kast.
Eerst maar eens zien hoe het gaat lopen voor anderen. Ik wil ook zeker weten dat er drivers zijn voor onze randapparatuur. Heb geen zin om goedwerkende randapparaten te vervangen.
Bovendien heb ik nog steeds het gevoel dat er een addertje onder het gras zit, en met mij hebben velen datzelfde gevoel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Uitrollen Windows 10 begonnen
Bron: www.telegraaf.nl (wo 29 jul 2015, 09:14)

Het upgrade-proces naar Windows 10 is in delen van de wereld begonnen. De Spaanse weblog Microsoftinsider.es heeft bevestigd dat het uitrollen in elk land direct na middernacht op 29 juli van start gaat.
Als eerste krijgen alleen leden van het Insiders-testprogramma bericht dat ze het nieuwste besturingssysteem van Microsoft kunnen downloaden. Dat zijn mensen en bedrijven die zich vooraf hebben opgegeven en die de proefversie van Windows 10 al gebruiken. Het gaat wereldwijd om drie tot vijf miljoen mensen, aldus Microsoft, maar het is niet bekend hoeveel Nederlanders onder hen zijn.
Windows Central meldt dat leden in China al afbeeldingen online hebben gedeeld van de upgrade-oproep die op hun computerscherm is verschenen. Ook leden uit onder meer India en Spanje laten via het forum op Windows Central weten dat hun upgrade is begonnen met downloaden.
Volgens Microsoft zijn de nieuwe gebruikers woensdag nog geen grote problemen tegengekomen. ,,De proefversie is uitgebreid getest, dan zijn de eerste kinderziektes er vaak al uit. We hebben geen meldingen van grote ongemakken", aldus een woordvoerder.
Mensen die geen lid zijn van Windows Insider moeten nog even wachten totdat zij Windows 10 kunnen downloaden. Dat kan enkele dagen of zelfs weken duren. Microsoft heeft voor gebruikers die hun computer hebben gereserveerd voor een upgrade al wel stilletjes de nodige bestanden gedownload.
Windows 10 is de opvolger van Windows 8. Dat systeem flopte en Microsoft wil dat graag doen vergeten. Daarom kunnen gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1 gratis overstappen. Zij krijgen een pop-up op hun scherm als ze aan de beurt zijn voor de upgrade.
De Consumentenbond had dinsdag kritiek op Windows 10. Volgens de organisatie krijgt Microsoft toegang tot veel persoonlijke gegevens van gebruikers. Zo registreert het systeem waar de mensen zijn en kunnen apps zien wie de gebruiker is. Wie dat niet wil, kan Windows 10 beter handmatig installeren en daarbij de instellingen aanpassen, aldus de Consumentenbond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!