PC Freeze tijdens Defragmentatie, data?

Gestart door wmml, 13 februari 2011, 16:34:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wmml

Hallo,

Ik heb een probleem met de PC van me schoonouders. Tijdens een defragmentatie sessie (46%) begon Norton een volledige systeemscan uit te voeren en bevroor de PC. Er zat niks anders meer op dan met vrees de PC uit te zetten. Zoals gedacht startte de PC hierna niet meer op.

Ik heb via de windows herstel console een chkdsk /p/r uitgevoerd maar daar bleef ie hangen op de 13%. En gaf ie aan dat er onherstelbare fouten waren opgetreden.

Hierna heb ik via Hirens Boot CD een Mini Windows XP gedraaid. Maar via deze omgeving kwam ik niet in de C:\ (noch via Prompt noch via Verkenner; The request could not be preformed because of an I/0 device error)

Via GetDataBack 4.0 die op dezelfde CD stond heb ik geprobeerd om data te recoveren (het gaat om foto's van me schoonmoeder, zij is fotografe van beroep) Maar hier gaf het programma aan dat er I/O fouten waren aangetroffen, ik heb op ignore to all geklikt. Na 5 minuten kreeg ik een BSOD met DRIVER_IRQL_NOT_OR_LESS 0x000000D1 (geloof ik).

Ik had nog het idee om de HDD eruit te slopen en die in me externe HDD case te stoppen en via een andere PC proberen te accessen. Maar aangezien deze case ergens ligt waar ik pas volgend weekend ben is dit een van de latere opties.

Het gaat mij vooral om de recovery van de Foto's en wat andere data. Verwacht iemand dat dit nog gaat lukken of is alles naar de ***** door die mislukte defragmentatie?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.


Mvg Willem

Han

Fijn programma's toch die Norton sh*t........ maar met mijn mening ben je niet geholpen  :ssssst
Geen backup van die foto's elders dan??

Als de hdd een IO-device-error geeft dan betekent dat dat windows er niet bij kan wegens een verbindingsfout. Recoveryprogramma's kunnen er dan ook niet bij.
Waarschijnlijk is de externe case je enige optie mits de c-partitie niet NTFS was want dan krijg je ook nog rechten-gedoe.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wmml

Dank voor de reactie,

Mooie is, ik wilde net Norton eraf gaan gooien want die was over 1 dag expired....
Het is een NTFS partitie ja....

Denk je dat het hopeloos gaat worden?
Ik was nog aan het denken om Windows opnieuw erop te zetten op de andere partitie (FAT) maar dat is een recovery partitie dus weet niet of dat oliedom zou zijn..

Han

Nee, zeker niet op die recoverypartitie iets gaan installeren!

Als je de harddisk in een externe case gezet hebt dan zal je de rechten over moeten gaan nemen om bij die bestanden te kunnen. Ze zijn immers aangemaakt onder het account van een andere gebruiker. Take Ownership zit onder de Security opties als je rechtsklikt op een bestand. Properties, Security, Advanced, Owner-tabblad. dat werkt zo ook voor mappen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Gezien de stilte in dit topic hang ik er maar een slotje aan.  :locked
Groetjes van Bugs