Lycoswebsite

Gestart door Josette, 16 januari 2009, 07:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Han,

Lycos stopt ermee, dus voor degene die daar hun
eerste sitje hebben gemaakt, weg dus.
http://forums.tripod.lycos.nl/use/tmm_01/49544/49544/read.phtml

Ze geven uitleg om deze over te zetten naar je pjoeter
maar dat werkt niet, nu alles kwijt zeker?

Josette  >:(
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Wat werkt er niet aan het inloggen op je lycos-account met ftp, Josette?
Werken je wachtwoord en inlognaam al niet meer? Als je alleen een site hebt zoals jij en Arie die daar hadden dan heb je geen database om over te zetten. Dat is alleen voor de mensen die in hun lycos account een forum draaiden of iets waarbij een database nodig was, bijvoorbeeld een webshop.

Hoe inloggen op FTP:

* Het FTP adres (of host/server adres) correspondeert met het fysieke adres van je hosting provider. Voor Tripod, is het FTP adres ftp.members.lycos.nl.

* De gebruikersnaam is de naam waarmee je geïdentificeerd wordt op de distant server. Voor FTP publicatie is deze gebruikersnaam je Tripod sitename, die je gekozen hebt tijdens je Tripod registratie proces. Het is ook het adres waar je site bereikbaar is op het web als h**p://members.lycos.nl/sitename/

* Het wachtwoord is het FTP wachtwoord dat je tijdens je Tripod registratie proces hebt gekregen. Als je dit wachtwoord bent vergeten, kan je het terugvinden op je Tripod account panel.


Ik las ook ergens dat ze daar een web based ftp-client hebben, dus ftp via je browser. Die is waarschijnlijk in je "Tripod account panel" terug te vinden. Ik kan dat niet nakijken want ik heb geen site daar.



host adress: ftp.members.lycos.nl
tcp port: 21
username: naam
pasword: *****

instelling: passieve mode
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik heb alles nog, ik kan op de Webftp zie alles staan
maar kan niet kopiëren zoals hun uitleggen.

Zal dan niet voor deze zijn?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Met een gewone FTP-Client lukt het ook niet?

Als je me je gegevens even PM'd wil ik het wel even proberen in mijn WS_FTP. Dan hoef je niks te installeren als je nog geen FTP-client hebt.
Krijg ik 'm eraf dan mail ik 'm naar je toe.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Waaaaauw dat is tof!
Komt eraan.  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Webftp kon ik niet vinden op die site maar via WS_Ftp gaat het prima. Hij loopt binnen.
Gaat wel héél traag met maar 5kb/s. Hij is totaal 11,3 mb dus dat duurt eventjes. Er is nu 1,5 mb binnen.

Hoe wil je 'm straks ingepakt hebben, als zip of als rar? Ik zet het ingepakte bestand dan straks op de PCN server en mail je de url voor het downloaden even door. Als jij dan even zegt als je 'm binnen hebt, dan kan ik het weer weghalen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Je bent een schat, kijk maar wat jij het makkelijst
vind, heb ze beiden.  ;)

Werkte daar altijd langzaam.

Bedankt al!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Dan wordt het een rar bestand  :)

Poe hee echt traag daar! Ik heb 2,5 mb binnen nu.
Ach maakt niet uit, hij komt binnen, dat telt  :yessss
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Is oké, doe maar rar!

Ja heel traag maar toen had ik nog geduld
waaaaaaaaaaaah omdat ik nog niets anders kende.  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Pff niet vooruit te branden en soms stopt het downloaden gewoon. Dan start ik 'm weer opnieuw.
Snelheid ligt tussen de 1 en 4 kb. Wat een flutbedrijf is dat.
Er is nu 8,2mb binnen van de 11,3mb. Grootste deel zijn allemaal plaatjes.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ocharme toch, geduld is een schone deugd maar je moet het wel hebben hé.
Inderdaad zijn het allemaal bewegende beeldjes,
na zoveel tijd bijeengespaard.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik zie dat het 794 plaatjes zijn. Gelukkig hebben we ze bijna. Zou zonde zijn om ze kwijt te raken.  :yessss

Sommige hebben een voor windows dezelfde naam omdat windows geen onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters. Dan heten de plaatjes op de lycos server bijvoorbeeld x.gif en X.gif. Ga je dat kopieren naar een windows pc dan ziet windows dat als hetzelfde plaatje en kopieert er maar eentje. Ik heb x.gif dan even x2.gif genoemd zodat je het plaatje toch in je backup hebt. Als je de site dus in je browser bekijkt dan zal je op de plek van die plaatjes een "dood-link-plaatje" zien omdat die plaatjes dus een andere naam hebben. Dat moet je even aanpassen als je de site elders weer upload. Alles is nu binnen. Nog even rarren en uppen naar de PCN server en dan krijg je de link.

Ik heb je inloggegevens weer weggegooid. Linkje om je site te downloaden staat in een PM  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hartelijk dank Han,

ga dat eens op mijn gemakje bekijken!

Die link werkt sneller als het afhalen. ;)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Gaat stukken sneller op de PCN server. Gelukkig wel zeg  ;D

Okee, ik sluit het topic hiermee af. :slotje


PS) Arie, als jij je site ook wil hebben dan kan ik hetzelfde voor jou doen.   :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!