Aanschaf nieuwe PC

Gestart door Jampie, 24 september 2007, 13:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jampie

Hallo, ik ben compleet nieuw hier maar val toch maar met de deur in huis. Ik sta op het punt om een nieuwe pc aan te schaffen ( losse onderdelen, heb nog het een en ander zelf van mijn gecrashte pc )

Ik zit te dubben tussen het volgende:

Systeem 1
AMD Athlon 64 X2 6000+
Asus M2A-VM - AMD socket AM2
Geheugen PC6400 2 Gb
HD Seagate Baracuda 320 GB
Sparkle GeForce 8500GT 512MB DDR2
of Asus EAH2600PRO/HTDP/256M

dit zou me 427 euro kosten in totaal

Systeem 2:
Pentium Intel Core 2 Duo E6750
Moederbord Asus P5K
Geheugen PC6400 2 Gb
HD Seagate Baracuda 320 GB
Sparkle GeForce 8500GT 512MB DDR2
of Asus EAH2600PRO/HTDP/256M

en dat zou me 501 euro kosten..

De HD is in principe niet belangrijk omdat ik voor mijn vrouw een kant en klaar systeem haal wat nu ergens in de aanbieding is met een schijf van 640 GB ( 2x 320 GB ), die gaat daar uit en bij mij derin en de schijf die ik koop gaat dan in haar pc. Dit kan zelf eigenlijk al wel een schijf van 100 GB zijn want meer heeft ze toch niet nodig.

Het hoeft verder ook geen "dikkere" grafische kaart te worden omdat hij toch niet specifiek voor gamen gebruikt zal worden.
Ik heb er een 20" Samsung LCD met touchsceen scherm bij en het gaat me er maar om dat ik lekker films kan kijken bijv. Maar mocht ik een keer willen dat ik toch een leuke game kan spelen.

Verder vraag ik me nog af of mijn oude ATX ( met 450watt voeding ) kast die ik van de gecrashte pc heb gewoon kan gebruiken voor deze systemen, alleen begrijp ik dat een zwaardere voeding wel gewenst is als ik het goed heb...

Ik ben benieuwd wat een ieders voorkeur heeft en waarom ook zijn evt tips welkom..

Han

Wat doe je verder met de PC behalve films kijken. Da's nogal belangrijk om te weten voordat je voor een bepaalde hardwarecombinatie kiest.
Je schrijft eerst dat je 'm niet specifiek voor gamen wil gaan gebruiken en verderop schrijf je dat je toch een leuke game wil kunnen spelen. Tja.... als die leuke game dan een game is die een game pc vereist dan maakt het niet uit of je 'm daarnaast voor veel mindere activiteiten gebruikt. Je zal je hardwareconfiguratie dan toch moeten afstemmen op de games die je wilt gaan spelen. Je hebt voor het kijken van een film bijvoorbeeld lang niet zo'n pc nodig die jij hierboven beschrijft.

Heb je zelf al eens rondgelezen via google wat de gebruikerservaringen zijn met de diverse hardwarecomponenten?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jampie

Laat ik het zo stellen, ik wil bijvoorbeeld de nieuwe unreal tournament er goed op kunnen spelen.
Dat is eigenlijk wel 1 van de verreiste.  ::)
En ja de hardware componenten die ik geselecteerd heb geven over het algemeen goede recenties en benchmarks op internet.

Jampie

De sites komen nog neem ik aan  ;)  ;D



lol..edit is altijd makkelijk  :D

Han

Tja, simpel dan. Als je weet welke hardware. Pak dan het systeem wat het beste bij je budget past.

Wat de voeding betreft. Je kunt uitrekenen hoeveel watt die voeding moet zijn d.m.v een van deze sites:
- Power supply calculator
- er is er nog een die ben ik even aan het zoeken voor je. Rustig aan zeg
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jampie

Ik zie alleen op die eerste site die je noemt dat er nog geen dual core processoren tussen staan, gewoon maar uitgaan van de pentium 4 op 3,6 gig??

haha en ik wil je niet opjagen...zag het alleen toevallig... :-[  :-[  :-[

thnx in ieder geval al voor je reactie en de sites  :uno

Han

Lees qua voeding even de PSU FAQ op tweakers door. Bezuinig niet op je voeding. Je loopt dan de kans dat je er een aanschaft die je systeem onstabiel maakt of een die lawaai maakt als een stofzuiger.
In die FAQ vind je ook nog andere linkjes om je wattage te berekenen. Die zijn wat recenter met hun info.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!