Alarm geluid uit mijn PC.

Gestart door Eric T, 30 mei 2006, 22:40:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric T

 :-\

Goedenavond beste mensen,

Het is alweer enige tijd geleden, maar ik heb een vraag voor jullie.

Het is nu 2 keer voorgekomen in een week tijd dat er plotseling een alarm signaal uit mijn PC komt.
Het klinkt ongeveer als de sirene van een politie wagen.
En het gebeurt op een willekeurig moment.

Het volgende :1,5 week geleden was mijn voeding stuk , deze was 350 watt. Ik heb van een aardige collega een voeding gekregen van 450 watt de PC doet het weer prima , maar zou dit het kunnen zijn?
En ik heb geconstateerd dat de ventilator van mijn Grafische kaart het niet meer doet , zou dit de veroorzaker kunnen zijn van het alarmsignaal?
Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt? :(

Groetjes Eric.

Han

Yep, sommige moederboarden geven inderdaad een geluidssignaal als er wat mis is. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als het té warm wordt in de kast om de processor goed te laten werken. Je kunt er info over terugvinden in het boekje van je moederboard.

Het vervangen van de voeding lijkt me het probleem niet, tenzij de nieuwe voeding bordevol stof zit waardoor de ventilator niet goed de warmte weg kan zuigen uit de kast.

Als een grafische kaart een ventilator heeft dan kan je ervan uitgaan dat ie te warm wordt zonder. Je loopt dan de kans dat je videokaart door oververhitting defect raakt én het wordt te warm in de kast. Ik verwacht dus dat dit jou moederboard-alarm veroorzaakt. Zorg dus zo spoedig mogelijk voor koeling op je videokaart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eric T

Hoi Han ,

Sorry dat ik mijn topic op de verkeerde plaats had gezet.
Ik was gisteren nog aan het twijfelen .

Bedankt voor je reactie , ik ga dit weekend meteen even een nieuwe kaart halen en dan hoop ik dat het opgelost is.

Je kunt wat mij betreft dit topic sluiten , en als het daarmee  nog niet opgelost is meld ik me wel weer.

Groetjes Eric.  :goed

Han

Geeft niks hoor Eric. Als een topic "scheef staat" dan is het voor ons zo te verplaatsen.

Ik sluit het topic hiermee af. Mochten er nog problemen zijn na het plaatsen van de nieuwe kaart stuur me dan even een berichtje. Dan heropen ik dit topic weer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!