"C-media 8738" geen midi probleem.

Gestart door luc, 12 januari 2005, 16:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luc

Sinds kort gebruik ik wat muziekprogs zoals ableton live. nu wil ik vst's gebruiken, maar die werken met midi. Maar nu hoor ik niets wanneer ik iets wil afspelen!
In config bij 'afspelen van MIDI-muziek' kan ik kiezen tussen: Microsoft GS Wavetable-software, MPU-401 of MPU-401 (2). Dit staat momenteel op het 1e want bij de andere 2 kan ik geen info bekijken. Mijn soundcard is een c-media 8738.
Bij volumeregeling staat MIDI aan en toch kan ik geen MIDI beluisteren  :( hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn probleem :) alvast bedankt!!


Edit Han: Topictitel aangepast

Zandman

Met welk programma wordt de midi bij jou afgespeelt ?
Start dat wel op als je een midi aanklikt ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

luc

programma?  :S   

als ik een midi file wil afspelen met bv winamp, lopen de seconden wel maar geen geluid :S er is iets mis met men output ofzo maar ik weet niet wat :(

Edit Bugs: Berichtjes samengevoegd. Het is onnodig achter elkaar berichtjes te posten, zeker als in één ervan maar één woord staat. Voor wijzigingen of toevoegingen kun je de veranderknop gebruiken.

Han

Heb je de driver van je geluidskaart al opnieuw geinstalleerd om te kijken of dat het probleem oplost?
Wat heb je verder zelf al geprobeerd om het op te lossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

luc

heb het geprobeerd => werkt nog altijd niet!  :'(    heb al zo een beetje int school rondgevraagd maar niemand weet een oplossing voor mijn probleem :( 
en ik heb het echt nodig :(   hopelijk dat jullie iets meer weten

Han

Tja als je midi niet gedempt staat en de driver is okee dan blijft er eigenlijk waarschijnlijk maar een conclusie over. Je geluidskaart zal misschien defect zijn. Wanneer heeft ie voor het laatst gewerkt? (Misschien nog een herstelpunt?)


Ik ben nog op google door gaan zoeken met zoekopdracht "c-media 8738" midi problem.
Ik vond deze site onderstaand antwoord wat misschien het proberen nog waard is omdat het gaat om een andere driver. Uit de andere reacties op diezelfde pagina begrijp ik dat de op CD meegeleverde driver voor veel moeilijkheden zorgt en dat de driver die hieronder genoemd wordt, wél goed werkt :
After reading the previous reviews, I bought this product and chose not to install the drivers from the provided CD or official site. I downloaded some even newer drivers from http://drivers.softpedia.com/public/drivers/3-181.shtml , plugged the card in, pointed the card to the dnloaded drivers and it worked first time! No hassle, great value! You'd never tell how cheap the card was from the sound it gives out, I def reccomend this card if ur after a cheap 6 channel solution.
Maak voor de installatie wel voor alle zekerheid een herstelpunt aan!!

Misschien staan er nog meer tips tussen maar dan moet je de boel daar zelf even doorspitten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

luc

ENORM BEDANKT !!!! het werkt terug  ;D  :D ;D

Han

Da's fijn !!  :)

Ik sluit het topic af
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!