Apps die je pc vertragen

Gestart door john, 29 januari 2018, 12:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Onlangs al eens een topic gemaakt over een melding van Avast om overbodige bestanden te verwijderen en daarmee schijfruimte vrij te maken.
Avast geeft niet op, nu niet meer om schijfruimte vrij te maken maar om programma's die de pc vertragen als achtergrond- en opstartservices veilig in de slaapstand te zetten om de snelheid te verhogen.
Ik laat de opsomming nog even voor wat het is, kan alsnog. Maar als ik in taakbeheer (we praten over WIN10) naar services ga en daar op een vermelde service klik, vervolgens rechter muisknop, zie ik geen slaapstand optie of wordt stoppen bedoeld?

Han

Geen idee John. Is je laptop traag?
Het management onder Win10 is niet meer wat je gewend bent van oude besturingssytemen.
Voor Win10 geld alleen de volgende regel:"Werkt alles ok en is je computer niet traag....., laat alles zijn gang gaan!"
Win10 regelt op de achtergrond van alles waar wij geen invloed meer op hebben. Probeer je daarbij neer te leggen.
(en zorg voor een image voor als het spaak loopt)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Nee Han, kan niet zeggen dat ie echt traag is. Maar was eigenlijk nieuwsgierig of, zoals Avast suggereerde, door het in de slaapstand (??????, bestaat die optie wel) zetten van diverse apps, daarmee wat aan snelheid te winnen.

abbs

Citaat van: john op 30 januari 2018, 03:43:44
Nee Han, kan niet zeggen dat ie echt traag is. Maar was eigenlijk nieuwsgierig of, zoals Avast suggereerde, door het in de slaapstand (??????, bestaat die optie wel) zetten van diverse apps, daarmee wat aan snelheid te winnen.
Hallo john,


Je moet alles wat avast! schrijft niet altijd serieus nemen, vaak probeert avast! stiekem dan één of andere tool te verkopen (de gratis versie van avast! moet toch ook betaald worden).
Kijk en dit zijn de nadelen van gratis software al die onnodige meldingen hier moet je leren mee om gaan of een betaald product kopen.

john

Ik ben nooit te oud om wat te leren. Je raadgeving zal ik zeer zeker onthouden.

abbs

Citaat van: john op 31 januari 2018, 06:26:42
Ik ben nooit te oud om wat te leren. Je raadgeving zal ik zeer zeker onthouden.
Dat is altijd zo gelukkig  :goed

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!