Documents.Library-ms werkt niet meer

Gestart door Format Arie, 04 augustus 2013, 17:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb deze vraag/antwoord uit vraagbaak bij Computer idee gekopieerd. Bij mij speelt nl. precies hetzelfde:

vraag: Pictures.library-ms werkt niet meer

Sinds kort gebruik ik Windows 8. Als ik een document maak (of wil verplaatsen) naar een van de mappen in de bibliotheek van de computer, dan krijg ik een pop-up dat deze map niet meer werkt. Er staat letterlijk "...Pictures.library-ms werkt niet meer..."

Antwoord:Dan is de bibliotheek in kwestie beschadigd. Klik zo'n bibliotheek aan met de rechter muisknop om deze te verwijderen (zie afbeelding). Daarna kunt u diezelfde rechter muisknop gebruiken om een nieuwe en schone bibliotheek aan te maken.

probleem is, als ik de map Documents,( of mijn Afbeeldingen of mijn Muziek of mijn Videos) verwijder, en ik klik dan met rechter muisknop, krijg ik geen keuze in keuzemenu om een nieuwe en schone bibliotheek aan te maken.

Nog een bijkomende vraag, neem aan dat je de inhoud van zo'n map voor je hem verwijderd even ergens opslaat?

Han

Ben even gaan kijken. Kwam dit tegen: http://www.youtube.com/watch?v=IiQw0_7cexo

Die Mediaplayer library is iets heel vaags. Wij delen onze muziek, foto's en filmpjes ermee over het thuisnetwerk. Ik neem aan dat daar ergens een index van wordt gemaakt. Voeg ik wat nieuws toe en haal ik wat weg wat we gezien hebben dan wil ik die index updaten. Dat lukt ook al niet. Wat ik verander komt wel zo in die library op mijn PC maar op het netwerk zelf (dus op de TV en surroundset) zien we de oude niet geupdate versie.
Ik kan via het menu op de surroundset alleen de server connectie met mijn PC vernieuwen. Dat verhelpt het probleem niet.

Citaat van: Format Arie op 04 augustus 2013, 17:41:43
probleem is, als ik de map Documents,( of mijn Afbeeldingen of mijn Muziek of mijn Videos) verwijder, en ik klik dan met rechter muisknop, krijg ik geen keuze in keuzemenu om een nieuwe en schone bibliotheek aan te maken.
Je kunt in het linker venster rechtsklikken OF op het woordje "bibliotheek" rechtsklikken in het linkervenster in je verkenner.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb nu gedaan wat in het filmpje staat. Bibliotheek inhoud weggesmeten via de verkenner en dan in dat dan lege vak rechtsklikken en kiezen voor "Nieuw - Bibliotheek". Er wordt dan een nieuwe lege bibliotheek aangemaakt. Dan links op het woordje "Bibliotheek" rechtsklikken en uit menu kiezen "Standaard Bibliotheken herstellen". Toen ging ie opnieuw alles erin zetten.

Ik heb nog geen idee of de index zo ververst wordt. Mijn PC staat wel flink te stampen want d'r stond nogal veel in die library.
Dat zal bij jou niet anders zijn.  ;)

Wat je backupvraag betreft. Ik heb voordat ik verwijderde eerst mijn prullenbak geleegd. Bleek hier dat de mijn documenten map in de library wel degelijk je echte map is. Smijt je die weg..., dan gooi je je documenten weg. De andere mappen bevatten in mijn geval alleen een soort snelkoppeling naar het echte bestand. Doe dus net als ik niet meteen alles weg maar prullebak eerst helemaal leeg en dan kijken wat er gebeurt als je weggooit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nou dat werkt ook niet. Sterker nog... alle oude content zie ik nu ook niet meer via het netwerk op de TV. Lekker dan :(
Ik ga mijn image terugzetten. Hopelijk werkt het dan weer....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Piew..., het werkt weer én met nieuwe content ook. Ik moest 'n optie aanvinken in Windows Mediaplayer.



Helaas had ik wel al mijn image teruggezet. Moet dus een hoop updaten. nahja...
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Oei, je hebt er veel werk aan gehad, zie ik.
Kwam in ieder geval erachter wat ik fout had gedaan. Heb de map documenten verwijderd, en kreeg daarna zoals ik vertelde met rechtsklikken geen keuzemenu om bibliotheek te herstellen. Dat kwam dus omdat ik dat rechtsklikken op leeg veld deed, terwijl ik in linker kolom OP bibliotheek moest rechtsklikken. Zo wel bibliotheek hersteld. Alleen is map documenten nu leeg. Heb de inhoud waarvan ik kopie had, daarin terug gezet, in de hoop dat ik het probleem niet weer terug heb. Moet nu even afwachten of het goed blijft gaan.
Weet alleen niet of ik zoiets als jij met windows mediaplayer heb gedaan met instellingen ik ook moet doen. Ik gebruik geen windowsmediaplayer, maar VLC, en daar vindt ik zoiets niet onder de tabbladen.

Han

Ik gebruik hier geen vlc player. Weet wel dat je ermee kunt streamen maar dat is dan ook alles wat ik ervan weet. Een dergelijke setting zou er moeten zijn,lijkt mij.

Ik ben nog steeds programma's aan het updaten. Daarna meteen een verse image maken. Die ik gebruikt heb was van maart, dus behoorlijk gedateerd.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik wacht even af. Tot nu toe geen rare melding meer gekregen.
alvast erg bedankt voor alle moeite Han. Jammer dat je zelf daarna extra dingen moest rechtzetten.

Han

Graag gedaan hoor. Uiteindelijk ben ik er zelf ook beter van geworden.
Ik heb nu de nieuwe content via dnla op het netwerk en in heb weer een verse image.  ;)
Moet er af en toe een maken maar soms denk je er niet aan. De tijd vliegt ook voorbij.

Zeg maar als het topic dicht kan. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kan dicht wat mij betreft. Geeft het nog een probleem, geef ik wel weer een gil.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!