PC start niet op

Gestart door habasoft, 27 juni 2012, 14:01:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo. Ik heb mijn PC boven een poosje niet gebruikt. Gisteren wilde ik hem aanzetten, en na wachtwoord in vullen gaf het scherm aan dat er nieuwe windows update geinstaleerd waren, en of ik deze opnieuw wilde opstarten. Dit zo gedaan, maar bij het opnieuw opstarten, ging deze ongeveer 5 sec aan, en sloot zich zelf af. Opnieuw de computer opgestart, maar dat wilde niet. Stekker uit de wcd gehaald en ong 5 min eruit gelaten. Hierna weer proberen op te starten, maar na ongeveer één seconde ging deze er weer uit. Mijn eerste gedachtegang was dat er stof in de kast zat, dus alles weer schoongemaakt. Nu ik het toch open had, opgegestart, en de ventilator van de cpu gaat ook ongeveer één seconde aan, en gaat dan weer uit, net als de computer. Hebben jullie een idee?
Mobo is een A-open AK77-333 en een 250w voeding. (hij heeft al wel meer dan acht jaar gewerkt).
Groeten Hans.
Verder op de site gekeken, en ook voor de zekerheid de video, telefoon, tv kaart eruit gehaald, maar ook dan blijft deze er na één seconde eruit gaan
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Dus voordat die nieuwe update erop gezet werd functioneerde het systeem nog goed?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Ja. De computer automatisch laten uitzetten en bij de opstart ging het mis. Vandaag nog even mee bezig geweest, maar bij het opstarten, ging hij door tot het opstartscherm van windows, en viel weer uit. Als ik daarna direct weer opstart gaat hij nog geen seconde aan. (hierbij opgemerkt, de computer moet wel eerst geheel spanningsloos gemaakt worden, anders start hij geheel niet op). Verder gezocht op pcn, Toen werd geadviseerd om alle kaarten van de mobo te verwijderen, maar ook dit zonder resultaat. Dus denk ik dat het aan de voeding, of mobo moet liggen. Voeding gemeten, maar de (onbelastte) voltage die er moet zijn is er. Moet ik er vanuit gaan dat de mobo defect is :'( ???, of heb je nog een idee Han?
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Nee heb geen idee wat er loos is. Het is wel erg raar dat het gebeurt nadat je die update hebt gedaan.

Als het iets met windows zelf is dan zou je moeten kunnen booten van de windows-cd en een repair uitvoeren.
Is het een hardwareprobleem dan valt ie gewoon weer uit zoals ie steeds doet.

Kun je misschien starten in veilige modus en de laatse update weer verwijderen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Ik krijg de tijd niet om het in veilige modus op te starten, want hij klapt alweer uit.
Ik denk om de harde schijf er uit te halen, en deze op mijn andere computer aan te sluiten, om zodoende mijn gegevens op een ext hardeschijf te zetten. Ik mis dan misschien een kleine duizend foto's van de laatste drie weken, (had ik nog iet op een ext hardeschijf gezet). Kijk nog even verder op PCN of ik verder nog wat kan uitproberen, maar  Han, bedankt voor je inzet. Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Dan lijkt het toch een hardwareprobleem. Een ongustige samenloop van omstandigheden. Balen!

Je kunt ook voor een minimaal bedrag een harddisk-case kopen waar je de harddisk in kunt zetten.
Je kunt die dan gewoon aansluiten aan een andere PC en uitlezen als externe harddisk. Dan kun je je foto's erafhalen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

INderdaad balen, maar ja, je moet vrolijk blijven toch!  Dat van een harddisk-case had ik nog niet gehoord, dat scheelt inderdaad een grote ombouw, BEdankt.
Han, Weer bedankt voor je steun.
Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Graag gedaan Hans. Als je de harddisk in de case hebt gezet moet je misschien nog eigenaar rechten overnemen afhankelijk van het bestandssysteem waarop de harddisk destijds geformatteerd was. Bij fat32 heb je dat niet, bij ntfs wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

josiah61

Meestal kan de computer niet starten als gevolg van het falen van het geheugen.

Han

Topicstarter is al ruim een maand niet teruggeweest dus ik neem aan dat er een punt achter deze vraag gezet kan worden.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!