Instellingen ADSL

Gestart door Martijn, 25 november 2003, 14:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Ik heb een paar dagen geleden alvast mijn adsl modem maar geinstaleerd, nieuwe drivers gedownload en een nieuwe gebruiksaanwijzing omdat in het ouwe boekje XP nog niet stond.

Nu viel mij op dat in die nieuwe gebruiksaanwijzing (te vinden op de site van KPN) je niets meer in hoeft te stellen qua beveiliging, tcp-icp enzo wat je eerst wel moest doen, en nu staan er dus dingen aangevinkt die in het verleden niet waren aangevinkt.

Ik vind het eigenlijk wel heel raar, weet iemand of er ergens op internet nog de instellingen staan voor xp, met wat je allemaal aan en uit moet zetten.

Ow ja, ik heb een usb modem, de beroemde rog van Alcatel
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Ik heb nooit iets ingesteld voor m'n adsl met m'n groene rog. Hoppa even de setup.exe draaien van de KPN site en klaar. Hoef je alleen maar je inlog-gegevens in te tikken.

Voor beveiliging heb ik ZAP.
Over welke settings maak je je zorgen dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

vroeger (wat klinkt dat) moest je via rechtermuisklik op die verbinding en dan naar eigenschappen en moest je een aantal tabbladen aflopen, waar je dingen aan en uit moest vinken, en het viel me op dat dat nu niet meer hoeft, ik maak me geen zorgen hoor, viel me gewoon op dat dat nu allemaal niet meer hoeft
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Dat wordt allemaal automatisch gedaan met dat exe-programma. Makkelijk zat  :)

Kijk hier nog even rond : XS4ALL : ADSL met je usb modem
En met name hier.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

mercie, moet er nog ff aan wennen dat xs4all zo'n top site heeft  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

XS4ALL heeft hele uitgebreide helppagina's. Zowel over ADSL als over vele andere onderwerpen.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik had het moeten weten toen ik me net bij Xs had aangemeld had ik al verwonderd over al die pagina's....

maar goed: kees closed  ;D, topicje dicht
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest