inktpatronen vullen

Gestart door Martijn, 07 februari 2003, 14:30:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Heeft ervaring met het navullen van cartridges voor een HP, word dat een grote knoeiboel ? enz........
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Josette

Hoi,

ik heb vorige keer hervulbare gekocht!
Zwart die kan ik gewoon leeg terug brengen en zij vullen die!
€ 45.95 voor 40 ml

De kleuren heb ik zo nog niet was nog niet leeg!

Josette  >:(
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Zandman

De kleuren van een nagevulde cartridge zijn meestal wat afwijkend dan van een nieuwe cartridge .
Het navullen zelf kan handig met een houder waar in je de cartridge kan vastzetten en zo kan navullen .
Ik hou het op de orginele want heb nog geen navulling gezien die dezelfde afdrukken gaf als de orgineel
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Ik heb er geen goede ervaringen mee. Ze lekken soms na.
Dan kan je je printer weggooien. Bovendien is de navulinkt meestal van een stuk mindere kwaliteit. Direct na het printen gaat wel maar op een printje van een week oud kan je al zien dat de kleuren flets worden.
In dit topic hebben we het er ook al eens over gehad  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

Amai flets? , t'ja ik heb er al mijn geboortekaartjes van mijn derde baby meegemaakt ; al de eerste communie kaartjes  van de oudste, moest ze ook maken voor mijn zus, paar  vrienden  ( hobby van mij)

Je hebt goeie inkt en héél slechte (pelikan bvb vind ik helemaal geen aanrader, fotopapier is ook dramatisch)

ik gebruik  duitse kwaliteit met kwaliteitsgarantie zou moeten opzoeken waarschijnlijkgekocht bij  refill inkt heb 250cc  verpakkingen 6 fotokleur en zwart

Of het een knoeiboel wordt , je moet voorzichig te werk gaan , zien bvb dat zwart en fixateur in geen geval in de patroon gemorst wordt of je mag hem in de vuilbak werpen
niet te veel inkt , maar regelmatig patronen gebruik ik 10 keer aangezien
Veel goeikoper
                        tip!
ik weeg een nieuwe patroon en gebruik hem tot hij op is , lege patroon wegen en dan weet ik hoeveel inkt erin kan , vanaf de volgende patroon kan ik dan exact weten is deze een derde uit half uit ,kan deze dan bijvullen
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Martijn

Wat een tips allemaal, nu moet ik zeggen dat afdrukkwaliteit me niet zo veel boeit, ik druk vrijwel alleen maar tekst af, en de printer was 39 euro, dus als daar iets mee gebeurd is het allemaal nog niet zo erg  ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Gert

Ik koop gewoon een nieuwe printer, dat is goedkoper dan 2 nieuwe inkpatronen  :)
Locatie: +21.3 NAP

Doy

LOL, Hoeveel printers heb je nu al? ;D

Martijn

Het klinkt raar wat gert zegt maar het is echt zo, mijn printer koste 39 euro 2 inkpatronen bijna het dubbele  ;D ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

supermam

Ik heb drama's gezien met her vulbare inkt cartridges... in een vlaag van verstandsverbijstering heeft de afdeling inkoop ooit een keer bedacht dat we dat maar een keer moesten gaan doen, lekker zuinig dus...

tip van mam
vraag in een winkel met kantoor artikelen naar een alternatief voor de originele cartridge, vraag nog maals bij de kassa of het echt een goede vervanger is...bewaar het bonnetje.. en gat stampij maken als de cartridge niet voldoet, werkt perfect bij mij.  :)  :)
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Die drama's ken ik ook Supermam. Bij ons op het werk hebben ze ook es zo'n vlaag van verstandsverbijstering gehad. Ook een nagevulde inktpatroon. Die liepen bij een omgevingstemperatuur van 25 graden gewoon leeg in de printer.
Krijg je toch wel rotzooi van  ::)  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

mooi  is dat !

alsof ik  aan zinsverbijstering lijd
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

supermam

oh, ben jij zo'n centen knijper?? sorry hoor  :) :)
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

quantum

Patronen lekken bij 25 c
Toch de gaatjes om te vullen niet aan de onderkant gemaakt? ;D

Bij HP  inktcartridges moet je ze met  wat vacuum  afsluiten ( de minste tegendruk die  ze krijgen van bvb oplopende temp   gaan ze lekken.

Ik leg de cartridge in cartridge box op de vensterbank  boven de radiator,
daarna vullen beetje lijm van lijmpistool en ze gaan niet lekken want koelt het af dan komt er vanzelf vacuum (of met vacuumspuit)
Oh ja, mij gelijk  iedereen doet wat ie wil
Waarom geven ze inruilwaarde van oude patronen denk je ?
omdat bvb WECARE ze opnieuw opvuld

Waarom verkopen ze ook lege patronen

Maar ik vind ook voor bvb 1 of 2 patronen op een jaar zou ik ze ook niet vullen, koop dan nieuwe.
vb enkel zwart ( in mijn geval) patroon kost 42 euro 50ml zit erin ( 5a6 per jaar )
Kostprijs inkt 65 € /250 cc
Dus 187€ goeikoper zwarten  245€ voor kleur(veel foto is weinig )= 432€
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Josette

Misschien is dit een goed adres voor je?

INKT

Daaaaaag,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

quantum

Josette, ik apprecieer de opzoeking , deze heb ik nog niet gezien .
Moet zeggen , een betere link!
Prijzen!  zijn idd goed tot heel goed (tot 2.5 keer goeikoper patronen  dan in winkel bij mij)
                             (Snelkoppeling gemaakt naar bureaublad)
De eventuele kwaliteit van de compatibele is uiteraard nog de vraag , maar zeker te proberen . trouwens de originele zijn ook een stuk goeikoper
Fijn , bedankt ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel