UPC WiFiSpots

Gestart door Han, 21 juni 2013, 16:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Hmm ik vind dit helemaal niks: http://webwereld.nl/netwerken/78243-upc-maakt-ook-wifi-hotspots-van-modems
Ze zeggen dat het ons geen bandbreedte kost en dat de beveiliging zo is dat de netwerken gescheiden blijven......
Ze kunnen me de boom in. Die hotspot gaat uit hier.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Officieel zijn het gescheiden netwerken. De guest komt wel op jouw IP terecht maar moet zich door inloggen bekend maken en krijgt dan een virtueel IP-adres. Ziggo (waar dit al draait) en nu ook UPC houd vol dat de eigenaar van de hotspot nooit aansprakelijk kan worden gesteld voor wat een guest doet maar......, er zwerven al hacks op internet rond waardoor de guest gebruik maakt van de hotspot zonder een virtueel IP-adres te krijgen. In theorie kunnen ze mijn IP dus toch blokken als een guest misbruik van mijn netwerk heeft gemaakt. Alles wat die hackende guest doet komt dus op mijn IP en daar ben ik verantwoordelijk voor. Bewijs dan maar eens dat jij het niet was. Staat lekker op je conto, als je ooit weer naar de VS wil op vakantie. Je komt dan mooi het land niet in. De groeten...de boel blijft dicht hier. Wij hebben ons mobiel internet al geregeld. Ik zit niet te wachten op 3mbit hotspots van UPC. Sneller is het niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Citaat van: Helen op 21 juni 2013, 17:06:00
Hoe kan je dat tegen gaan, uiteraard zit ik daar ook niet op te wachten?

Instelling in het modem en je moet je afmelden ervoor bij UPC. Omgekeerde wereld, vind ik. Laat mensen die het willen zich aanmelden ervoor.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Op tweakers schrijft iemand:

Het zijn gescheiden virtuele netwerken op 1 stuk hardware.
Met andere woorden, het is in theorie mogelijk dat een bug in de software geëxploiteerd kan worden door een gast op het gastnetwerk waardoor deze root toegang tot de router zelf weet te krijgen. Dan ligt alles voor hem open.

Als het systeem echter goed ontworpen is dan is dit risico erg klein. Goed ontworpen is in dit geval: gasten op het gastnetwerk communiceren alleen via de router, maar nooit met de router. dwz, de router mag alleen maar datapakketjes tussen de gast PC en het UPC netwerk doorgeven. Er mag geen inlogsoftware oid. op de router zelf draaien want dat vergroot het aanvals vectoren.


Wij moeten er dus maar op vertrouwen dat Ziggo/UPC de boel goed laat ontwerpen. Neh... zo goedgelovig ben ik niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik vertrouw helemaal niks meer! En ik ga me ook zeker afmelden.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Gaat het mis en die kans blijft er altijd dan ligt je hele hebben en houden op straat. Mooi niet.

Hier kun je de discussie op Tweakers erover volgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Euh, vraagje hierover.

Als je een beveiligd netwerk hebt zou het toch
géén kwaad kunnen wel?

Hier is dat al een paar jaar en bij ons dat die op open, zag ik net!
Zo leggen ze dat hier uit weinig verstand van. :-[
http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-werkt-telenet-homespot
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die netwerken zijn normaal gescheiden van elkaar maar er zijn al hacks voor gezien.
Dat is de reden dat ik er niet aan begin. Ieder ander mag weten wat ermee te doen maar hier gaat ie dicht.
Qua beveiliging van onze router vertrouw ik geen mensen/bedrijven buiten ons gezin.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké, als ik hem uitzet heeft dan gevolgen
voor iets hier met de laptop en gsm?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Je moet niet je eigen wifi uitzetten. Dan hebben je laptop en gsm geen verbinding meer.
Het gaat om het publieke deel. Het delen van je verbinding als hotspot.

Zie hier: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-telenet-homespot-aan-of-uitzetten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

ik heb hem net ook uitgezet.

Kan maar beter zeker zijn.

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik denk dat verstandig is. Gaan wij hier ook doen als het zover is. Ik vertrouw het voor geen meter en Bugs ook niet.

CiteerIk ben benieuwd wat voor nieuwe mogelijkheden zich gaan voordoen voor misbruik van deze en soortgelijke systemen
van bijv. Ziggo/UPC en hoe snel wij in het nieuws gaan lezen dat het systeem wellicht zo lek als een mandje is.
Dit schrijft jumbojus op het tweakersblog erover. Ik ben ook benieuwd
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Even een update over de WIFI spots van UPC.

Na veel weerstand van klanten heeft UPC besloten geen automatische WIFI spots in te schakelen. Wie het wel wil, zal zich zelf ervoor moeten aanmelden:

http://www.upc.nl/klantenservice/internet/wifi-spots/#wifispots-instellen
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb het gezien. Mooi zo.  :goed
Nu nog zeker weten dat m'n modem niet openstaat voor mensen die het wel willen gebruiken want dat is mijn grootste zorg.
Waarschijnlijk updaten ze nieuwe modemsoftware op afstand als onze provincies aan de beurt zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik heb vanmorgen gebeld, omdat ik wilde weten, hoe het nou ging verlopen. Meteen is er gecontroleerd, of het bij ons open staat, maar dat was niet het gevel. Hij was het met me eens, dat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Op de site van UPC staat dat we het uit kunnen zetten als het bij ons actief gaat worden. We ontvangen daar persoonlijk bericht van.
Op voorhand uitzetten gaat niet omdat de links daarvoor in "Mijn UPC" nog niet aanwezig zijn.

bron:
- http://community.upc.nl/posts/c30ffcd22e
- http://www.upc.nl/klantenservice/internet/wifi-spots/#nu
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik zag net dat ik gisteren mail heb gekregen van UPCm met de mededeling dat we gebruik kunnen maken van WifiSpots van UPC.
Meteen in Mijn UPC gekeken en daar ons modem daarvoor uitgeschakeld. Dat we dan zelf ook geen gebruik kunnen maken ervan dat boeit ons niet.
Ze moeten eerst maar eens garanderen dat het safe voor ons is als een ander via ons modem online gaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Het blijft uitgeschakeld bij ons... punt!
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Hier ook hoor. We vertrouwen het voor geen meter!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!