Map oude firefox gegevens

Gestart door john, 11 mei 2023, 03:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Gisteren besloten Windows 11 terug te zetten naar default met de verwachting dat de problemen met kleuren zouden zijn opgelost; niet dus. Was geen goed idee want behalve dat het kleurprobleem niet werd opgelost bosjes nieuwe problemen.
Zo ben ik o.a. al mijn bladwijzers kwijt in Firefox. Waarbij de upgrade van windows 10 naar 11 niks verloren is gegaan en alles bleef zoals het was incl. alle apps. Ik heb nog wel een map oude Firefox gegevens en daar staan ook de bladwijzers in. Getracht die map in de nieuwe Firefox op Windows 11 te zetten, maar dat lukt me voor geen meter. Vraag is dan ook, is dat mogelijk of helaas niet.

Han

Ik gebruik firefox voor erbij dus doe er niet zoveel mee. Heb wel een firefoxaccount waarmee in ingelogd ben. Daar worden ook de bladwijzers bewaard.
Er staat veel info online over het importeren van bladwijzers in firefox

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=oude+bladwijzers+importeren+in+firefox#bsht=CgVic2hocBIECAQwAQ
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Met de gegeven link verder gezocht naar relevante info en uiteindelijk gevonden. Ik heb een standaard profiel dat in gebruik is en daarom niet kan worden verwijderd alsmede een profiel default. Volgens de beschrijving zou, door dit profiel in een andere browser te openen de oude firefox gegevens moeten bevatten, maar dat blijkt voorlasnog dus niet te kloppen. Komt er dus op neer dat alles, hoewel in de map oude firefoxgegevens staat, dit op de beschreven wijze toch niet is te herstellen. Zat er nog aan te denken om in de map Firefox een bepaald bestand te overschrijven met hetzelfde bestand uit oude firefox gegevens en kijken of dat werkt. Nu even genoeg van dat alles. Wilde je laat weten dat ik het nog niet opgeef.

Han

Ik weet verder niet veel van Firefox. Ik kan je hier niet verder mee helpen.

CiteerIk heb het topic weggehaald uit het forumonderdeel voor vragen over email want deze vraag gaat over browserinstellingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ben nog even bezig geweest maar de truc die ik bedacht, werkte dus niet.
Als jezelf Firefox niet als default browser gebruikt dan is het te begrijpen dat een dergelijk probleem opte lossen niet op je weg ligt. Misschien loop ik nog iemand tegen het lijf die heel veel van Firefox weet. Ik zal de map oude Firefox gegevens voorlopig blijven bewaren.
Ondanks alles ook nu weer bedankt, Han.

Han

Ik weet dat Helen en Hans Firefox gebruiken. Misschien weet een van hen een oplossing hiervoor.

Omweggetje wat misschien nog zou kunnen helpen als je in chrome ook geen bladwijzers hebt die je wil bewaren.
Je bewaarde oude gegevens importeren in Chrome. Dan de bladwijzers van chrome weer importeren in firefox.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Lees zo juist die tip van je, helaas te laat. Afgelopen zaterdagochtend hield de laptop het voor gezien. Bleef hangen in Excel (reageerde niet meer) en viel tenslotte stil. Windows wilde daarna niet meer opstarten.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!