Eml file niet te openen op win 8.1 uit map.

Gestart door feao †, 26 oktober 2014, 11:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Hoi Han en Bugs,

ik heb sinds kort windows 8.1 en ik heb een aantal emails van de oude pc overgezet als eml file in een map om  te bewaren met het idee dan kan  ik het naderhand openen op de nieuwe pc, maar je begrijpt het al helaas pindakaas.
Bij verschillende sites gezocht naar een eml opener ook bij Microsoft zelf maar ik krijg van alles op mijn pc die ik er net zo snel weer van af haal, want een eml file openen ho maar.
Weten jullie hier een oplossing voor of kan ik de eml files die ik opgeslagen heb beter vergeten en verwijderen uit mijn mappen.
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Hoi Mariska. Long time no see :)

Tja eml-bestanden zijn nog van het oude Outlook Express wat niet meer gebruikt wordt vanaf windows 7.

Wat voor mailprogramma gebruik je nu?
Kijk even op deze pagina. Als je nu MS Outlook gebruikt kun je je oude eml-files importeren in MS Outlook.

Kijk uit bij het zoeken naar eml-readertjes. Er staat veel online waar narigheid in zit. Vooral NIETS downloaden bij sites waar de naam "softonic" in de url staat. Daar downloaden geeft je direct een malwarebesmetting.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

klopt niet helemaal Han, ik  lees wel geregeld mee op je site nog steeds al reageer ik niet meer  :cool
Ik gebruik gmail, KPN via het web en Outlook.com die kwam mee met win8.1 op de nieuwe laptop Han.

Ik ga lezen en zien  of ik er iets mee kan doen Han, ik heb wel microsoft office Word Vieuwer gedownload bij Microsoft zelf.
Dan kan je wel het bericht lezen maar helaas niet de bijlages komen mee en daar gaat het me juist om.
Ik zal oplettten dat ik niet softonic" in de url zie staan Han dan ben ik dus gelijk weg... ;)
Thanks voor de tip ...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Heb je nog een oude PC met outlook express? Dan kun je de files openen en opslaan als txt bestand of printen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

nopes, die oudere laptop had ik helemaal leeg getrokken voor mijn kleindochter die een laptop nodig had voor haar studie Han.

Ik ga zoeken op mijn externe harde schijf of ik ze daar in  geplaatst hebt de bijlages, denk het wel  Han zit ik me nu te bedenken, ik was een verzamelaar eerste klas zeker  in  het begin, al weer 14 jaar geleden en dankzij jou een  heel stuk wijzer geworden van het internet en de werking van de pc's/laptops  :goed
Een hele gezellige dag vandaag Han voor je.
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Prima Han,sluit de topic maar, in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp wederom en alvast een heel gezellig weekend voor je gewenst.
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!