netwerkkaart(?) vraag.

Gestart door Format Arie, 24 december 2010, 11:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb al effe problemen op mijn reserve laptop om internet verbinding te krijgen.
Soms een hele ochtend of avond niet. Soms, na enkele keren herstart draadloos modem en laptop doet ie het weer.
Nu krijg ik hem dus echt niet meer aan de gang. Hij geeft zelfs als ik probleem probeer te herstellen via windows live aan, dat ie geen ip adres kan vinden. En bij netwerkcentrum, dat ie geen netwerk kan vinden. Heb de xs4all helpdesk gebeld. Die heeft me wat handelingen laten doen. O.a. via uitvoeren cmd ingetypt en enter, en daar weer ipconfig ingetypt en enter. Daar geeft ie bij alles aan dat het ontkoppeld is. De helpdesk zegt dat het probleem de laptop zelf is die probleem heeft.
Zou wat kapot zijn, want hij geeft zelfs geen ip adres meer aan.
Nu vraag ik me af, zou het dat ding van realtek zijn die onder netwerkadapters bij hardware staat of iets anders?
Die geeft overigens aan dat hij correct werkt. Vraag dat omdat ik wil weten of het dat zou zijn en  de moeite waard is om hem naar de reparateur te brengen, of dat het een te dure zaak wordt.
Dit gaat overigens over mijn reserve laptop, en niet mijn nieuwere waarvan de ac/ voeding adapter onderweg is.

Han

Ik weet dat er van realtek netwerkkaarten zijn maar ook geluidskaarten.
In apparaatbeheer zie je onder het "hoofdstukje" om wat voor device het gaat. Is het de netwerkkaart dan is het de moeite waard om de driver eens opnieuw te installeren.
Is de netwerkkaart defect, dan is er nog geen man overboord want er bestaan externe netwerkadapters in de vorm van een usb-sticky of insteekkaartje. Da's voor een reserve laptop goedkoper dan de interne netwerkkaart laten repareren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Das een goeie tip. Zal er in de komende dagen er nog eens naar kijken.

Format Arie

Vannacht met iemand op werk erover gehad, die niet veel beter weet dan ik.
Ik was al tot de conclusie gekomen dat de realtek niet een geluidskaart kon zijn, want dan staat hij niet bij hardware onder netwerkadapters
Kwamen we op het werk overeen dat de twee dingen dan een draadloos en een gewone netwerkkaart moest zijn. Volgens collega (had hij wel eens gehoord) zit de netwerkkaart op het moederbord, en is de draadloze netwerkkaart mogelijk een losse waar ik zelf aan de onderkant bij zou kunnen (vervangen)
Daarom bedacht ik toen ik net van werk kwam, om eens via een netwerkkabel (heet dat zo?) mijn draadloos modem te verbinden mett de laptop. En warempel, dan krijg ik internet Dus als ik het goed begrijp is niet mijn netwerkkaart maar mijn draadloze netwerkkaart defect. En als die zelf te vervangen is? Heb ook nog van defecte draadloze netwerk kaart geprobeerd de stuurprogramma bij te werken, maar dat haalt niets uit.
En Han, wat denk je, zou ik het bij het rechte eind kunnen hebben?

Han

Nee dat denk ik niet. In laptops is het doorgaans 1 apparaat die de netwerkverbinding verstuurt maar dat neemt niet weg dat het wireless gedeelte stuk kan zijn. Ik zou er zelf niet in gaan prutsen. Een wireless adapter in de vorm van een usb-sticky is dan de makkelijkste oplossing. Tot je die hebt even internetten met kabel (als je router op een bereikbare plaats staat). Let erop dat je geen wireless adaptes koopt die voor een speciaal merk router is. Je hebt sticky's voor routers zoals bijvoorbeeld de fritzbox die (dacht ik) alleen werken voor de fritzbox. Je plugt die eerst in de fritzbox, die zet de instellingen erop en als je dat sticky dan in de laptop stopt heb je meteen internet. Dat werkt dan alleen met de router waar de stick zijn instellingen van heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Jammer. Dan wordt het toch een sticky dus.
Want ik ga echt niet in een laptop klooien.
Dacht effe alleen aan een klepje en een insteekkaartje.
Ja, heb een draadloos fritzbox 7170 modem.
Ga ik nog even kijken welke ik het beste kan kopen.
Bedankt voor de info Han. :goed

Format Arie

Heb de wireless usb adapter inmiddels in huis en het werkend krijgen was een fluitje van een cent.
Het topic mag dus wat mij betreft worden afgesloten. Nog bedankt Han. :goed

Han

Fijn dat het opgelost is, Arie  :goed

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!