Proxy in- en uitschakelen

Gestart door paul76, 10 december 2010, 20:41:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paul76

Hoi!

Ik heb een laptop voor mijn werk, waarmee ik vanaf huis kan inloggen op mijn bedrijfsnetwerk. Als ik op de bedrijfslocatie werk, staat in Internet Explorer ingesteld dat ik achter een proxyserver werk. Thuis werk ik echter niet achter een proxyserver.

Kortom: om thuis te kunnen beginnen met werken moet ik elke keer de proxyserver uitzetten (vanuit IE - Extra - Internetopties - Verbindingen - Proxy uitvinken). Op mijn werk moet ik die vervolgens weer aanzetten. Dit zijn behoorlijk veel kliks en ik vraag me af of dit handiger kan, bijvoorbeeld met een script dat ik aanklik op de desktop, of een button in de toolbar van IE. Collega's hebben Firefox geïnstalleerd als 2e browser die ze in feite alleen gebruiken voor de proxy-button die erop zit. Ik vraag me nu dus af of er een eenvoudigere oplossing voor is binnen IE / Windows.

Alvast bedankt,
Paul

Han

Ik had eenzelfde probleem vroeger ook tussen werk/thuis en had een programma zoals dit geinstalleerd:
http://www.mobilenetswitch.com/Screenshots/
Daarmee kon ik met 1 klik wisselen tussen de instellingen voor thuis en op het werk.

Als je met meer collega's erover moppert dan wil je baas misschien wel een meerdere-user-licence aanschaffen  ;)
Er moet voor een single user licence al 29 euro neergelegd worden. Als ik weer thuis ben (Zondag ben ik thuis - ik zit nu in Engeland) dan kan ik even mijn softwaremap afschuimen om te kijken of ik dat proggie van toen misschien nog voor je heb. Voor zover ik weet was dat gratis.

PS) Ik heb even via google op netwerk switcher freeware en Network switcher freeware gezocht, en daar staat misschien wel wat bruikbaars tussen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Hoi Han,

Dank voor je antwoord vanuit het verre buitenland!

Ik heb even gegoogled en er worden nogal wat gratis tooltjes gevonden die dit (lijken te) kunnen. Voor nu is de keuze gevallen op Free IP Switcher van Eusing software. Behalve dat ik de proxy ermee in en uit kan schakelen, kan ik ook voor verschillende locaties instellen welke standaardprinter ik wil gebruiken. Eenmaal goed ingesteld kan ik deze opties binnen het programma met één druk op de knop goed zetten voor de locatie waar ik op dat moment zit. Kortom, dit lijkt super! Als ik een paar keer van netwerk heb geswitched zal ik laten weten hoe (goed) het in de praktijk werkt.

Groeten,
Paul

Han

Fijn Paul. Het programmaatje wat je hebt gevonden klinkt veelbelovend. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Het werkt prima, Han! Ik heb het in de startup folder gezet zodat er automatisch een pop-up komt bij inloggen. Met twee klikken kan ik de locatie kiezen waar ik op dat moment werk (nu keuze uit 2 werklocaties en thuiswerken, maar je kan er nog meer instellen). Per locatie worden automatisch de proxy instellingen en de standaardprinter goed gezet. Er zijn ook mogelijkheden om b.v. IPadres toewijzing te regelen. Werk ik op dezelfde locatie als de vorige keer dan kan ik het progje met 1 klik wegklikken. Ideaal dus! Dit gaat veel kliks besparen en ik ga het progje ook aan mijn collega's aanraden!

Han

Hartstikke top  :goed

Kan ik je topic hiermee afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ja hoor, sluit maar af!

Thanx Han!

Han

Graag gedaan hoor Paul. Tot ziens maar weer  :zwaaien


:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!