Mozilla Firefox toont m'n eigen startpagina niet meer na update

Gestart door john, 16 mei 2009, 10:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik werk met Mozilla 3.0.10. Na de laatste update (al weer enige tijd geleden) valt het me op dat bij het opstarten Mozilla niet direct naar de als standaard ingestelde homepage gaat van mijn ISP maar eerst een ander tabblad opent met "Firefox is bijgewerkt". Dat zoiets gebeurt direct na het downloaden van een update kan ik begrijpen, maar niet zoals nu telkens opnieuw. Ik heb daar bij updates in het verleden nooit last mee gehad. Hoe kan ik voorkomen dat Mozilla telkens dit tabblad opent (klikt het nu maar weg)?




Edit Han: topictitel verduidelijkt zodat de vraag bij een zoekactie terug te vinden is.

Han

Net even de update gedaan naar versie 3.0.10 van Firefox. In eerste instantie had ik het probleem waar jij het over had ook maar nadat ik het tabblad met "Firefox is bijgewerkt" had afgesloten en op de "startpagina" knop had geklikt, kreeg ik bij het de eerste keer opstarten niet meer die update-pagina maar weer m'n gewone startpagina.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bedankt voor je feedback. Misschien toch nog even ter verduidelijking. Mozilla start als het ware met 2 tabbladen tegelijk, maar het tabblad "Firefox is bijgewerkt" wordt als eerste geladen en daarna pas het tabblad met de homepage van mijn ISP. Wat ik nu dus doe is tijdens het laden van "Firefox is bijgewerkt" dit tabblad weg te klikken en dus dan verder enkel het tabblad met de homepage wordt geladen. Op mijn desktop doet het probleem zich, waar ik met dezelfde versie van Mozilla werk, niet voor. Mocht je geen oplossing weten uiteraard geen onoverkomelijk probleem. Bij de eerstvolgende keer dat weer een update van Mozilla zal worden bijgewerkt, grote kans dat het probleem zich automatisch oplost.

Han

Ik begrijp je wel. Ik had na de update hetzelfde als jij. Twee tabbladen open. Een met "Firefox is bijgewerkt" en een met "mijn startpagina".
Het afsluiten van het tabblad "Firefox is bijgewerkt" ging wel, maar als ik Firefox weer opstartte stond die er weer. Ik heb toen beide tabbladen afgesloten en toen er geen tabbladen meer open waren op de startpagina knop geklikt waarna er weer een tabblad was met mijn startpagina stond. Daarna Firefox afgesloten en weer opgestart waarna hier alleen nog maar het tabblad met m'n startpagina startte zoals ik het wilde hebben.

Werkt dat bij jou niet, dan heb je nog steeds twee mogelijkheden voor een oplossing.
1) Start firefox via je startmenu in veilige modus en herhaal dan bovenstaande procedure.
2) Verwijder firefox en download + installeer de volledige versie en importeer je eigen data opnieuw
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Helaas werkte het bij mij niet zoals door jou omschreven. Daarom geen nood natuurlijk. Het probleem is niet echt storend. Ik wacht dus maar een volgende update van Mozilla af en ga de huidige versie niet verwijderen en opnieuw installeren. Desondanks bedankt voor al je adviezen om dit probleem op te lossen. Wat mij betreft mag je dit topic afsluiten.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Hallo Han, op 16 mei van dit jaar een topic geopend zoals in het onderwerp aangegeven, wat jij vervolgens op mijn verzoek op 17 mei hebt afgesloten omdat het probleem onoplosbaar bleek. Onlangs weer een update gedaan van Mozilla Firefox naar v. 3.5.1 en stille hoop dat het probleem nu zal worden opgelost. Helaas, weer niet. In een laatste poging via help, F1, Kennisbank, zo waar meer info gevonden hoe e.e.a. op te lossen. Probleem zal waarschijnlijk bij meer gebruikers voorkomen....!! Gekozen voor de oplossing mijn bestaande profiel te verwijderen om vervolgens een nieuw profiel aan te maken. En inderdaad, die extra pagina van Firefox die steeds mee opstart, is verdwenen. Handig is wel, wat ik dus niet had gedaan, de instellingen (b.v. bladwijzers) van je te verwijderen profiel op te slaan alvorens te verwijderen. Doe je dat niet ben je ze allemaal kwijt. Gelukkig had jij me vorig jaar augustus in een ander topic al uit de doeken gedaan hoe bladwijzers van je desktop over te zetten naar je laptop, wat ik dus weer heb gedaan. Kijk zelf maar of je deze posting hier laat staan  c.q. (bewerkt) toevoegt aan de reeds afgesloten topic.

Han

Hi John, fijn dat je de oplossing nog even komt vertellen. Ik heb het bericht met de oplossing samengevoegd met het al bestaande topic.

Werkt alles nu weer naar behoren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Hi Han, prima alles overzichtelijk bij elkaar in een en dezelfde topic. En ja hoor, alles werkt nu weer, hopen dat het zo even blijft.

Han

Ik draai firefox nog steeds als 2e browser. Ik gebruik 'm eigenlijk weinig. Alleen tijdens het weekeinde als Ajax speelt dan staat ie meestal op de achtergrond aan voor de plugin footiefox. Da's echt een geweldige plugin als je van voetbal houdt. Wordt er gescoord in een wedstrijd dan hoor je door footiefox een geluid van gejuich en zie je welke club gescoord heeft en de stand van dat moment popt up in een venstertje ala msn. Je kunt zelf instellen welke competieties of teams je wilt volgen. Footiefox geeft de doelpunten bijna realtime weer. Binnen zo'n 30 seconden na het doelpunt hoor je het juichen.

Kan ik het topic weer afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs