IE en firefox sluiten zich zonder foutmelding of duidelijke rede af

Gestart door bente, 06 november 2007, 21:25:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bente

Hoi ik vroeg me af of iemand me misschien zou kunnen helpen. Sinds een paar dagen sluiten zowel IE als Firefox zichzelf, zonder rede of foutmelding zomaar af. Ik heb McAfee, Avast, spybot seach and destroy en adaware en Hijack pro gebruikt om mijn computer te scannen, en hoewel die wel een hoop zooi vonden en nu allemaal aangeven dat er geen virussen etc meer op mijn computer zitten, is het probleem nog niet opgelost. Ik heb ook de google toolbar gedeinstalleerd omdat ik had gelezen dat sommige mensen daar problemen doro hadden maar dat hielp ook niet.

Een vriend van mij heeft me nu opera gegeven als webbrowser en die werkt gewoon normaal. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunenn zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Han

Check je even toepassinglog. Misschien staat daar een errornummer bij waarmee je verder kunt zoeken.

-----------------

Hieronder even een kopietje van een bericht elders op het forum. Dan weet je waar je moet zoeken.
Alleen moet jij zoeken in je toepassing-log en niet in je systeem-log. Zoek naar fouten voor IE of Firefox.

Kijk even in je logbestanden bij de gebeurtenissen of er errors zijn en zo ja welk ID erbij staat.
Bij www.eventid.net kan je dan kijken wat er loos is

Het raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en aan de linkerkant op "toepassing"






Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bente

Hoi, dank je wel voor je reactie....alleen kwam ik er niet echt verder mee. In de sytemlog staan geen errors die me verder helpen. Er staan van de tijden dat explorer zich zomaar afsloot helemaal geen meldingen. Nog andere ideeen over hoe ik dit kan oplossen?

groetjes
Bente

Han

Als je geen foutmeldingen hebt dan zou ik ook niet weten hoe het op te lossen is. Je tast dan volkomen in het duister. Ga voor jezelf na wat je geinstalleerd hebt waarna dit alles begon. Deinstalleer die programma's dan en kijk of het zich oplost. Check ook even extra voor toolbars. Die kunnen ook een hoop gezeur veroorzaken.

Overweeg ook eens een clone-programma zoals Norton Ghost aan te schaffen. Dan kan je van een perfect draaiende PC een image maken. Als er dan dit soort zaken aan de hand zijn dan zet je je image terug en dan draait alles weer als vanouds.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 15 december 2007. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!