Probleem printer/scanner + USB2

Gestart door paulhuybrechts, 16 december 2002, 19:40:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulhuybrechts

geachte,
Mijn vriend heeft een scanner USB aangeschaft en volgens de uitleg van de verkoper zou deze werken op een gewone USB poort. Hij heeft deze aangesloten doch zodra de scanner is aangesloten werkt zijn printer die paralel is aangesloten niet meer. Verwijderen wij de softwaren van de scanner dan werkt de printer terug. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Edit Han : Topictitel verduidelijkt

polle

sorry is USB2  die nieuwe scanner

bjo

welke computer heb je ?
heb je ook wel usb 2.0 op je computer of 1.0 ?
en hoeveel aansluitingen daarvan ?
[move]there is no power like xp power[/move]

polle

de usb 1.0 en de scanner is USB2 zou volgen de verkoper géén probleem mogen zijn.
2 usb 1 aansluitingen

Han

Als je een usb2.0-apparaat op een usb1.0 poort aansluit dan werkt dat usb2.0 apparaat wel, maar de transfersnelheid van data gaat op de snelheid van usb1.0

Heb je al eerder iets aangesloten gehad op deze usb-poort, en zo ja gaf dat dan ook problemen met je paralelle poort? Dit lijkt op een IRQ/adres conflict.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

polle

ja vroeger af en toe een digitale camera en alles werkte perfekt zonder enig probleem

Han

Tja...., enige wat ik me dan nog kan bedenken zijn de volgende twee opties :

In het BIOS kan je je printerpoort instellen op 3 verschillende settings. (Parallel, EPP of ECP)
Ik weet niet waar ie nu op staat maar met die verschillende settings zou je eens kunnen testen of je dan de printer én de usb-scanner tegelijkertijd zonder problemen aan kunt sluiten.

Nog een optie die het proberen waard is : De scanner aansluiten, dan via apparaatbeheer de printerpoort verwijderen en dan je PC rebooten. Bij het booten vind Windows dan vanzelf de printerpoort weer en zal die automatisch configureren. Hopelijk dan zodanig, dat er geen conflict meer optreed met de usb-poort.


Even ter verduidelijking voor de andere leden:
paulhuybrechts en polle is dezelfde persoon  ;)
Zijn "paulhuybrechts-account" hebben we in overleg met hem verwijderd. Hij post nu verder onder de naam Polle.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

polle

alles in orde,
de laatste oplossing was het helemaal.
niets moeten biossen, scanner aangesloten, printerpoort verwijderd en terug opstarten en hup alles werkt perfekt
thankx thankx thankx

OPGELOST   8) 8) 8) 8) 8) 8) voor allen die gereageerd hebben

Han

Toppie, weer een probleem de wereld uit  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!