Bluetooth USB gooit mijn internet verbinding eruit

Gestart door Ad, 18 juli 2006, 00:15:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Omdat mijn telefoon (gsm) nogal eens stuk gaat leek het me wel een goed idee om een telefoon aan te schaffen die Bluetooth ondersteund, al was het alleen maar om niet iedere keer ook een andere carkit te moeten kopen. Mijn telefoon is sinds twee weken weer vernieuwd en sinds vandaag heb ik er een bluetooth stick bij voor op de pc. Het installeren leek een fluitje van een cent want ik heb er bestandjes mee uitgewisseld, tot ik er achter kwam dat mijn internet aansluiting niet meer werkte. Ergens kunnen die twee blijkbaar niet goed met elkaar overweg, bij de installatie werd er op een gegeven moment om een inbelverbinding gevraagd, dus ik vul daar het nummer van mijn mobieltje in en daarna werkt de bluetooth gewoon goed. Echter toen ik mijn post wilde lezen in O.E. werd mij gevraagd welke verbinding ik wilde maken, die met het telefoon nr van mijn mobieltje of wilde ik een andere verbinding maken????
Ik dacht nou dan maar een andere verbinding want ik kan niet met mijn mobieltje internetten, maar dan start de wizzard op om een andere verbinding te maken. Er rest niets anders als een systeem herstel want de gegevens van die verbinding weet ik niet,
En als alles weer is hersteld werkt mijn bluetooth niet meer, en dan begint alles weer van voren af aan.
Mijn internet zit aangesloten via een router maar niet draadloos. wie kan me een beetje helpen

Han

Als er bij de installatie van je bluetooth stick gevraagd wordt om een inbelverbinding, dan moet je dat venster gewoon overslaan. Je gaat immers niet internetten met je gsm.

Kijk even bij de internetopties op het tabblad "verbindingen" wat daar staat. Staat daar je mobieltje bij, verwijder die dan. Je PC zou dan als het goed is weer de standaard verbinding naar je router moeten kiezen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Nou heb ik het opnieuw geinstalleerd en dat venster overgeslagen, internet en O.E werken nog steeds maar dan doet de bluetooth stick het niet d.w.z. hij knippert wel ten teken dat ie het wel wil zal ik maar zeggen. Maar ik krijg de mededeling dat verbinden mislukt is en houd het gewoon op. Bij internetopties staat helemaal niets. Tijdens de installatie wil ook de wizzard van windows zich er iedere keer mee bemoeien dat hoor je dan als het ware op de achtergrond, maar die verbinding met de router werkt gewoon net als vanouds. Toen ik gisteren bij de insallatie wel een inbelnummer had opgegeven werkte de stick wel maar de rest niet en nu is het eigenlijk andersom. 

Han

Tja dan heb ik ook verder geen ideee meer.
Wat zegt de handleiding van die bluetooth stick over dat punt tijdens de installatie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Voor zover het de handleiding betreft zou alles moeten werken. Ik heb niet het idee dat het niet werkt , maar dat ik iets niet goed doe, de vraag is alleen wat! ik heb alles al enkele keren nagekeken maar het lijkt allemaal goed te zijn, ws zie ik iets over het hoofd, zal wel aan de temperatuur liggen. had ik maar een kabeltje gekocht ipv de stick.

Han

Als je die stick net hebt en je hebt er de bon nog bij, dan breng je 'm toch gewoon terug.
Geef gewoon aan dat er eenn conflict optreed met je andere hardware. In jou geval met je router.
Dat hebben wij destijds ook gedaan. Die bluetooth-stick gaf bij ons een conflict met de software voor de
LIS 2 Premium.
Met een kabeltje hadden we geen last meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Maar dat wil dan tevens zeggen dat ik dus ook geen andere randapparatuur op bluetooth kan laten werken?? Eigenlijk is dit de weg van de minste weerstand en dat is de weg die ik nooit neem. Ik ga toch maar voor een kabeltje, maar ik geef het niet op.
Hij mag van mij op slot, misschien tijdelijk  :-[. :'(

Han

Tja waarom het jezelf moeilijk maken als het ook makkelijk kan.
Je kunt informeren bij de fabrikant van je router wat de mogelijkheden zijn
want daar ligt dus de kern van je probleem.

Ik sluit het topic hiermee af. Wil je 'm weer open omdat je nog iets toe
wilt voegen, stuur me dan even een PM.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!