Internetverbinding / Panda firewall probleem

Gestart door Format Arie, 22 juni 2006, 09:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Sinds gisteravond heb ik helemaal geen internet gehad. alles geeft "kan de pagina niet vinden" aan.
Na veel gezoek en uitgeprobeer ben ik vanmorgen achter het probleem gekomen, maar nog niet achter de oplossing.
Als ik mijn personel firewall van Panda uitzet, doet alles het weer wel. Maar ja, nu staat mijn beveiling maar op half, en dat is niet de bedoeling.
Zal wel met instelling firewall te maken hebben, maar ik vindt niet het hoe en wat.
Kunnen jullie me helpen?

Xs4all inmiddels gebeld, die kunnen niks, want die weten niks van Panda. Panda inmiddels een mail gestuurd.

Han

Tja instellingen van panda-firewall weet ik ook niks van. Heb je een update geinstalleerd of zo?

Ik draai zelf "ZoneAlarm Pro".
Daarin moet je eigen IP adres - reeks in de trusted zone komen te staan, anders krijg je geen verbinding.
Dat zal bij Panda ook wel zo zijn. Kan je jou firewall niet verwijderen en opnieuw installeren? Dan detecteert ie meestal vanzelf van alles waarbij jij aangeeft of het veilig is of niet.

Mail van Panda afwachten zou ik zelf niet doen. Dat kan nog wel een paar dagen duren. Kan je ze bellen? Als het echt allemaal niet lukt dan kan je ook de firewall van MacAfee downloaden vanaf de site van xs4all. Die is gratis voor xs4all abonnees.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Tja, heb niet voor niks Panda gekocht he. Zal hem een verwijderen en opnieuw installeren. had ik nog niet aan gedacht.

Han

Voor ZoneAlarm Pro staat een verwijderinstructie op de site zodat je echt alle bestanden en registerverwijzingen van de bestaande versie weghaalt voordat je de nieuwe versie erop zet. Misschien is er voor Panda ook zoiets?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Je laatste bericht zie ik te laat, maar is geen probleem denk ik. Panda is opnieuw geinstalleerd, en ben na update,volledige scan aan het draaien. Maar heb inmiddels wel de windows firewall uitgeschakeld en de panda firewall ingeschakeld, en alles werkt weer zoals het hoort.
Het topic kan dus wat mij betreft dicht. Nog bedankt voor de tip  :goed

Format Arie

ps. onverwacht (maar lekker te laat) erg snel via mail antwoord van Panda gekregen.
Tja, niet meer nodig dus.

Beste Klant,
Hebt u momenteel nog problemen met verbinding te maken via het internet?
Zo ja, kan u onderstaande stappen eens toepassen:

-          open panda
-          ga naar configuratie (links)
-          kies voor configureer automatische bescherming
-          selecteer hier de firewall beveiliging
-          kies de optie: configuratie van de connectie
-          haal het vinkje weg bij "verbindingspermissies automatisch toekennen "
-          Klik vervolgens op de optie onderaan op  "lijst vernieuwen"
-          U drukt op OK en sluit het panda product tenslotte.
Hebt u nu nog problemen met uw internet connectie?
(gelieve de vorige conversaties in de e-mail te laten zodoende kunnen wij het probleem gemakkelijk volgen)

Met vriendelijke groeten,

Nikolaj Malezsewski
Technical Support

Han

Wel lekker snel antwoord van Panda. Dat valt te prijzen.

Eigenlijk doet hun antwoord hetzelfde als een herinstallatie. In beide gevallen worden de verbindingen opnieuw gedetecteerd en moet jij aangeven of het veilig is of niet.  Met hun tip hoef je alleen niet opnieuw te installeren wat een stuk gemakkelijker is. Bewaren dus maar  :goed

Ik sluit het topic hiermee af
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!