Printer en Outlook hebben ruzie

Gestart door anykoen, 29 november 2005, 13:40:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Al een tijdje zit ik met een vreemd probleem. Hopelijk heb ik nu het topic op de juiste plek geplaatst.
Ik dacht dat het misschien vanzelf (door updates) over zou gaan, maar dat werkt niet.
Het was altijd mogelijk om e-mails uit te printen. Maar nu krijg ik een foutmelding:

Regel    1345
Teken   1
Niet nader omschreven fout
Code 0  (= The operation completed successfully)
URL       res://c:\windows\systems32\shdoc.dll/preview.dlg

In Outlook kan ik geen mogelijkheid vinden om een printer aan te melden.
In Windows kan ik shdoclc.dll wel vinden, maar preview.dlg niet.
Voor de rest werkt volgens mij alles goed - in Windows kan ik gewoon printen - en ik blijf er daarom angstvallig vanaf.

Paul
:huh

Paul

Han

Dit probleem treed soms op wanneer firefox geinstalleerd is.

Twee mogelijke oplossingen :

1: verwijder firefox

2:  Je kunt dit probleem misschien omzeilen door browser-extensies van derden uit te schakelen in Internet Explorer.
      Je gaat hiewrvoor als volgt te werk:
- Start Internet Explorer.
- Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
- Open het tabblad Geavanceerd.
- Schakel het selectievakje Browser-extensies van derden inschakelen (opnieuw opstarten noodzakelijk) uit.
- Klik op Toepassen en vervolgens op OK.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Omdat ik er van uit ging dat Outlook de boosdoener is heb ik niet vermeld dat ik FireFox gebruik.
Toch heb ik het bedoelde vakje in Internet Explorer uitgeschakeld maar - zoals te verwachten - geen verschil.
Is nu de enige oplossing om FireFox te wissen? Ik ben aan die browser gewend en vind hem prettig en bovendien scheelt het erg veel in het aantal verdachte progjes die mijn virusscanners vinden.
Elke week kijk ik wel of er een update is dus daaraan kan het ook niet liggen.
Het lijkt mij het beste om de vraag maar eens aan FireFox voor te leggen.

Paul
Paul

Han

Ik legde ook eerder geen verband tussen dit probleem en firefox maar als je gaat googlen op "res://c:\windows\systems32\shdoc.dll/preview.dlg" dan kom je dit tegen.

Als je een setting in de netwerkinstellingen van Internet explorer veranderd dan heeft dit ook invloed op de netwerkinstellingen van outlook.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Dus ook Firefox wordt beïnvloed door IE. De instelling van IE heb ik veranderd maar dat gaf fgeen verbetering.
Op de site van Firefox heb ik kunnen vinden dat dit probleem vaker voorkomt; een duidelijke oplossing heb ik daar (nog) niet gevonden. Het kan samenhangen met een van de updates van Firefox die regelmatig verschijnen.
Zolang ik de oplossing (of update) niet heb gevonden, sla ik het bestand op en print het daar vandaan.

Volgens mij kan dit topic worden afgesloten met dank voor de bewegwijzering naar de schuldige(n) van deze grap ( :()

Paul
Paul