problemen met geluid

Gestart door withlove, 20 mei 2006, 11:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

withlove

 ;D

hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
wanneer ik mijn pc aanzet, dan staat standaard het geluid onwijs hard (zit gelijk rechtop in mijn stoel hahhaahha)

ik heb al heel vaak de instellingen aangepast, maar steeds weer komt het probleem naar voren.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen

alvast bedankt
groetjes mariska ;D

Hans

Mariska,
Als eerste, wat voor een computer heb je? een laptop of een desktop?
Als tweede, heb  je een toetsenbord waar knoppen op zitten voor het regelen van je geluid?
Als derde, heb je een los geluidssysteem (losse boxen enzo) met een aparte volumeknop?

Ik geloof trouwens dat dit topic hier niet thuishoort, maar in "Randapparatuur"

Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

withlove

hallo hans

het betreft een desktop( packard bell)
heb een toetsenbord waar inderdaad knoppen opzitten om geluid in te stellen. (logitech)
en inderdaad ook een speaker systeem die apart is in te stellen
dit staat in zijn geheel al bijna 1.5 jaar zo aangesloten.
en de ene op de andere dag doet het geluid ineens zo raar.

Hans

Probeer eens het volgende:
Speel een mp3tje ofzo af, regel het volume met de knoppen op je toetsenbord, start dan je computer opnieuw op. Misschien dat het helpt?
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

Als Hans z'n oplossing niet helpt:

Als er plotseling een probleem optreed zonder aanwijsbare oorzaak dan zijn er in WinXP twee stappen die je als eerste doet.
- je pc opnieuw opstarten ..... dat heb je al gedaan
- systeemherstel terug naar een datum van voordat het probleem ontstond.

Heb je al systeemherstel gedaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

withlove

ik moest even weg

ik heb hans zijn raad opgevolgt
en het heeft niet geholpen
en de adviezen van han
die had ik al gedaan
in ieder geval bedankt

groetjes mariska

Bugs

Kijk eens bij Start>Programma's>Bureau-accesoires>Entertainment>Volumeregeling. Misschien helpt het als je de schuif voor volumeregeling voor afspelen wat lager zet. Of is dat eén van de dingen die je al hebt getest?
Groetjes van Bugs

withlove

om eerlijk te zijn
dat heb ik ook al gedaan

Bugs

Ik heb een speakerset waarbij een losse volumeregeling zit. Daar kun je het geluid ook mee instellen. Dus niet met het toetsenbord. Is dat een optie?
Groetjes van Bugs

withlove

durf het haast niet te zeggen

maar dat heb ik ook al gedaan.
en jullie je best maar doen om mj adviesen te geven
wat ik erg waardeer

groetjes mariska

Bugs

Daar hebben we een forum voor, Mariska, om elkaar te helpen. Vaak lukt het, soms ook niet.
Even terug naar jouw probleem.

Je schrijft dat het geluid heel hard is als je de pc opstart. Maar als je de volumeregeling laag hebt gezet met de volumeregeling van de speakers, dan kan het toch niet zo hard meer zijn? Kun je herinneren of er iets gebeurd is wat de oorzaak kan zijn (ook gevraagd aan eventuele huisgenoten/andere gebruikers)?
Groetjes van Bugs

Han

Misschien..... is het handig als je bij een volgende vraag even vermeld wat je allemaal al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen en wat je daarbij tegenkwam  ;)

Er kan iets beschadigd zijn geraakt aan de drivers van je geluidskaart.
Verwijder de software daarvan eens en installeer dan de nieuwste software/drivers die je kunt vinden op de site van de fabrikant.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hoi Mariska,

misschien een stapje verder naar de oplossing:

als de pc is opgestart en je hebt de boxen met de eigen volumeregeling weer teruggezet naar een aanvaardbaar volume, kijk dan eens met Ctrl-Alt-Del of er misschien automatisch een programma is opgestart dat zo eigenwijs aan de knoppen zit.

PAul




Het is inmiddels 1 juli 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Paul