Stoeien met een HP psc 2110 all-in-one

Gestart door Han, 30 mei 2003, 20:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Laat ik beginnen met vertellen dat het apparaat werkt.  ::)
Hoe, dat vertel ik hieronder. In het kwebbelhuus zetten we geen computershit dus dan maar hier in randapparatuur want het is uiteindelijk een all-in-one printer die ik ging installeren.  ;)



Ik heb vanmiddag een HP psc 2110 all-in-one gekocht. Je weet wel zo'n "hij klopt en hij veegt en hij zuigt printer". Geintje  ;D
Hij kan printen, scannen en direct zonder tussenkomst van de PC een kopie maken van een A4 tje of wat je ook maar op die glasplaat legt. Mooi ding, maar djeez wat een geklooi om 'm installeren.

Netjes gedaan wat op het HP installatie-postertje stond : eerst de software installeren en als de software erom vraagt dan pas de usb-stekker in de comp. Okee....., gedaan. Ik ga koffie halen en verwacht geen problemen. Ik kom terug bij m'n PC en zie een errorvenster "Probleem met de installatie van deze hardware...bla bla bla..... huh wa's dat nou??  :-X
Ik klik tig keer op het knoppie "volgende" (hup installeren kreng !!) maar even zo vaak geeft m'n anders zo brave compie deze foutmelding.    grrrrrrr  :nope

Effe rebooten, denk je dan en nogmaals die software proberen te installeren. Toen ik het opnieuw wilde installeren gaf het install-scherm aan of ik maar zo vriendelijk wilde zijn om de niet afgeronde installatie eerst te verwijderen, alvorens over te gaan tot een nieuwe installatie. ZUCHT..... okee als jij dat wil dan doe ik dat wel  ::)
Na verwijderen weer ff rebooten.

Ahum ik start compie weer en zie..., mooie lichtbruine letters in een groen/geel vervormd DOS-scherm. Ziet er niet goed uit...., wat nou weer.  ::)
"HP lets make things better"..., ownee da's phillips  ;D

Tja, wat nu....., eerst maar es een peuk en een colaatje  :uhhh
- Ik laat de laatst goede configuratie starten...., geen goed plan..., Compie vol in de remmen met een stopfout.
- Start in veilige modus....., geen goed plan....., ene error na de andere. Maar wel mogelijk om me mail en favorietjes te kopieren en om een systeemherstel te doen.

Na weer opnieuw starten..., YESSSS hij doet het weer.... pfffff niet eens mijn image nodig gehad  :)
Maar nou wil ik verdorie ook dat HP-ding aan de gang zien.
Ach...., wist nou wat er gebeurt als het mis gaat en hoe op te lossen dus hoppa install-cdrom er weer ingepropt. Grrrrrrrr zelfde fout. Dat schermpie waarin compie over en over meldde dat er nieuwe hardware gedetecteerd was weggeklikt en XP meldde me nog even vrolijk dat de installatie mislukt was en dat het wel es zo kon wezen dat de hardware niet zou werken.... duhhh nee echt?

Omdat ik toch al lekker aan het rebooten was en ik er zin in begon te krijgen dacht ik..., kom ik start 'm nog es opnieuw op.  ;D
Daarna verbazing alom. Printer werkt, scanner werkt en kopieren werkt.  :party
Alleen die HP-software met die "Gebruiksvriendelijke functies voor allerlei creatieve projecten" niet.
Nou ik vind het best zo. Hoef ik me niet te verdiepen in nieuwe programma's want hij werkt met m'n oude scanproggie en PSP8 en hij doet precies wat ik wil dat ie doet. Who needs HP-software  :)

Zo..., dat moest ik ff kwijt  >:(
Tis toch wel een mooi apparaat  ;D

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

slik ..... hele brok ;D( canon lachje) ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Hahahaha, ik zat tegen dat kleurige vervormde DOS-scherm aan te kijken en moest hardop lachen en dacht aan jou "volgende wordt een Canon"  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

effe serieus , heb dat toestel ook weleens overwogen , maar heb reeds  scanner en copier (zwart -wit)  zie er dus niet echt  nut van in voor mij

Maar ben heele benieuwd naar resultaten , vooral de snelheid copieren en printen  :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

bjo

ik lees het al je hebt je weer goed vermaakt vanmiddag  ;D
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Ik had een verzetje nodig... Hihi dat is gelukt.  ;)

Hij scant en print als een speer Quantum en dan het ik nog niet eens usb 2.0. Daar werkt ie ook op.
Bij printen print ie zo snel dat het blaadje eruit schiet!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

meen je dat nou?,??
gaat dat zo vlug??
en afdruk origineel en copie , valt dat goed mee?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

ben  van kwaliteit zeer tevreden van mijne maar traa.....G
en opstarten pfff.....
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Gaat echt snel.  Duurt heel even voordat ie gaat printen en dan spuugt ie de blaadjes in zeer rap tempo uit

zwart: max. 14 pagina's per minuut
kleur: 10 pagina's per minuut

Da's w.s. met usb 2.0. Met mijn usb 1 gaat het iets langzamer
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mooie is dat ie een cd-hoesje kan scannen en dat die scan op ware grootte is. Toppie  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

idd héél vlug, lijkt me  ook voor prof doeleinden geschikt!
hopelijk veel plezier ermee :)
t'is toch weleens leuk hé z'on nieuwigheidje ;) fleurt men echt een keer van op
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Gert

Citaat van: Han op 30 mei 2003, 21:20:02Bij printen print ie zo snel dat het blaadje eruit schiet!

Is er ook een veiligheidsbril bijgeleverd of heb je papier met afgeronde kantjes ( Arbowet art 397b)
Locatie: +21.3 NAP

Han

Hij staat laag Gert...., scheenbeschermers nodig en de katten krijgen een wc kokertje om de staart anders is het tjakkaaaa  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Heb je hem al getest op grote aantallen, heb nog wel een opdrachtje om te proberen  ;D
Locatie: +21.3 NAP

quantum

foei Gert , lachen met Han  ;)
al een kwartier niks meer van haar laten horen :(
Denk dat ze nu ook het verband ziet tussen de brand in Haarlem en de HP 2110 ;D (geintje)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik ben niet zo'n "grote aantallen" printer, Gert.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hehehe, leuk. In het winkelcentrum staat vandaag een grote HP-kraam waar ze lieten zien hoe mooi die spullen van ze zijn.
Mijn HP psc 2110 all-in-one is er ook in een uitvoering, waarin je de memorycards van je digitale camera kan stoppen en die dan meteen printen.

Enfin ik heb het hele verhaal daar gedaan. Die knul zo van "Heb je dit gedaan...., Ja!! Heb je dat gedaan...., Ja!!" etc. etc.
Tja, toen deed ie zo  :uhhh

Uiteindelijk het advies om van internet de driver te downloaden omdat die nieuwer is. Daar ben ik nu mee bezit. Ik krijg via internet niet alleen de driver maar moet die hele installatie-cd downen. Wat een onzin zeg. Ik moet een bestand van 154Mb downloaden terwijl ik eigenlijk alleen de driver maar nodig heb  ::)

Enfin, we zullen zien of dat werkt. Ik ga 'm dus strakkies de-installeren en dan die nieuwe driver installeren. Jullie horen weer van me.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

dat heb ik ook aan de hand gehad!
Hij leest zelfs die cd niet meer!
Maar was wel na de overgang naar Windows XP.

Misschien dat het daar ook aan heeft gelegen!

Josette  ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Geen idee josette. Dit apparaat is een van de nieuwste modellen en is geschikt voor WinXP. Ik ga vanavond de software installeren die inmiddels gedownload is.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Fijn de gedownloade software geinstalleerd. Dat gaat allemaal prima. Geen enkele foutmelding gekregen. Aan het eind nog een berichtje van HP "Veel plezier met uw HP psc 2110 all-in-one".

Ja hoor, an me hoela. Nou doen de printer, scanner en HP software het niet. Zachtjes aan wordt ik dit apparaat toch een klein beetje zat. Wat een gezeik zeg.   ::)

Tja de oude drivers er maar weer op.  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!