Toetsenbord taal gewijzigd

Gestart door Ad, 18 juni 2002, 13:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

om een of andere reden is mijn toetsenbord instelling veranderd, maar ik weet niet hoe het is gebeurt.
vooral op de bovenste rij zitten nu opeens heel andere tekens onder andere toetsen, in de taalbalk kan ik het wel veranderen maar om een of andere reden blijft het er niet instaan, iedre keer moet ik het weer opnieuw instellen
Hoe kan ik het instellen dat het wordt opgeslagen

Han

In het configuratiescherm zit een icon voor je landinstellingen, Ad.
Kijk daar eens of het nog op Nederlands staat.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja zo staat het bij mij ook, het gaat niet echt om de taal denk ik maar meer om de tekens die onder bepaalde toetsen zitten,
!"#$%&_()'?~>  dit is bij mij de bovenste rij met de shift toets ingedrukt terwijl dat eerst toch echt anders was

Doy

Denk, dat landinstelling op VS (internationaal) moet.

Han

Het heeft wel degelijk met je taalinstelling te maken, Ad.
Kies je namelijk in Windows Nederlands(belgisch) of Frans, dan krijg je een azerty-toetsenbord. Daarop zitten de toetsen op een hele andere plek als op een standaard toetsenbord die wij hier in Nederland gebruiken (qwerty toetsenbord).
Ik heb even in de help van Windows gezocht met zoekopdracht "toetsenbord" en heb dit gevonden. Loop die stappen even na.



Wat heb je geinstalleerd of veranderd? Je toetsenbord gaat niet zomaar op een andere taalindeling staan???
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ik heb het weer goed staan en meteen even getest, het klopt weer maar ik heb het gisteren eigenlijk ongeveer hetzelfde gedaan en vandaag was het weer precies hetzelfde lietje dus ik hoop dat het nu zo blijft.
tja er zitten hier 4 verschillende personen aan de pjoeter dus dan gaat er wel eens iets mis maar er wordt dagelijks wel iets bijgezet of uit geprobeerd .
maar dat wordt er dan door mij weer afgeknikkerd
ik ga nu even opnieuw opstarten om te kijken of het dan nog hetzelfde is gebleven

Ad

precies wat ik verwachte, om een of andere reden kan deze pjoeter die instelling niet onthouden denk ik want het stond dus weer niet goed :-X

Doy

Weet niet wat voor OS je hebt Ad, maar misschien heeft het te maken met Administrator rechten ofzo.

Han

Voor zover ik weet draait Ad WinXP-prfessional.
Je moet dan inderdaad inloggen als administrator om dit soort systeeminstellingen te regelen.
Als je geen gebruikersprofielen hebt en gewoon direct na het aanzetten van je PC het bureaublad ziet, dan ben je al als administrator ingelogd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ik heb W XP Home  ;)
geen gebruikersprofielen ingesteld dus verder weet ik het ook niet maar mijn landinstellingen staan toch niet goed, of de indelingvan het toetsenbord.

Doy

Het gaat ook om die indeling van het toetsenbord, die zou dus op VS(Internationaal) moeten staan.

Ad

juist die zet ik ook iedere keer weer aangevinkt, maar iedere keer als de pjoeter is uitgeweest moet ik het weer opnieuw instellen

Han

Ik heb echt geen idee hoe dat kan Ad. Normaliter worden die instellingen gewoon onthouden, als je als administrator ingelogd bent en de wijziging invoert.
In je WinXP pakket zit een telefoonnummer van de helpdesk van Microsoft. Als ik me niet vergis heb je na aankoop recht om één keer voor niets hun hulp te vragen. Daarna moet je ervoor betalen.
Ik zou hier verder ook geen oplossing voor weten.  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Het zal wel een overbodige vraag zijn, maar hebt je wel de "Toepassen" knop gebruikt?

Ad

Ik ben misschien niet de slimste van PCN maar dat heb ik dus ook wel gedaan.
Misschien een idee, er staan bij mij op de taalbalk twee verschillende instellingen Nederlands & Verenigde Staten (internationaal) een van die twee eraf knikkeren. T 'is maar een idee ik weet alleen niet precies hoe

Doy

Begrijp me goed Ad, stelde al, dat de vraag overbodig zou zijn.
Dat heeft niks te maken met de slimste te zijn of niet.
Handelingen die normaal geacht worden gedaan te zijn, worden nog wel eens vergeten of overgeslagen, althans dat overkomt mij wel eens.

Ad

ik heb nu al die andere instellingen verwijderd en nu staat er alleen nog maar verenigde staten (internationaal)

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja bij mij wel, in ieder geval tot nu toe wel
maar nu heb ik weer iets anders
daarover op een andere keer
ik ga nu slapen
truste