chatten via mIRC

Gestart door Helen, 27 december 2002, 17:02:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen

Is hier iemand, die weleens chat via mIRC? IK heb het een paar jaar geleden gedaan, maar ben alle commando's vergeten, zoals je nick veranderen?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Effe copy paste van een site die ik via Google vond via zoekopdracht "mIRC Commando's" :

Om in te loggen, selecteer Connect onder File in de menu bar, of klik op de uiterste linkse icoontje. mIRC zal nu een verbinding maken met de server, als er niets gebeurd, selecteer een andere server in het Verbindingsdialoogvenster.
Je bent gewoonlijk verbonden als de server je een MOTD (Message Of The Day) zendt en "End of /MOTD command" tevoorschijn komt, je bent nu ingelogd in IRC! mIRC kan nu een kanaalvenster (channel folders) openen dat je mag sluiten. Als het je eerste keer is, en je vraagt je af waarom de mensen niet aan het praten zijn tegen jou, dan zal je het mIRC Help bestand moeten lezen om de basis te verstaan.

Hier zijn een paar commando's om van start te kunnen gaan :
/join [kanaal naam] het join commando brengt je binnen in een kanaal of kamer waar je binnen wil. Een paar goede kanalen voor beginners zijn #newbies en #mirc. Sommige grotere IRC netwerken hebben 10 000 of meer kanalen en 30 000 gebruikers.
/nick [nick naam] dit zal je nickname veranderen in wat je maar wil.
/whois [nick naam] het whois commando zal je wat informatie geven over een andere gebruiker.
/list zal alle kanalen op IRC weergeven. Dit kan een tijdje in beslagnemen om te laden. Typ "/help /list" om specifieker te zoeken.

Hint : Onder het Commando menu (Commands Menu, bovenaan het scherm) zijn de meeste basis-IRC commando's opgenomen, en dit kan helpvol zijn voor beginners.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Hier kan ik in elk geval wat mee...thnkx ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!