Windows 8.1 Update 1

Gestart door Gert, 08 april 2014, 11:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gert

Microsoft gaat gebruikers verplichten om Windows 8.1 Update 1 (3.6 GB )te installeren als zij verdere ondersteuning van de fabrikant willen op Windows 8.1-machines. Wie de update niet installeert, hoeft vanaf volgende maand geen updates meer te verwachten.

Microsoft lijkt voor de harde aanpak te kiezen: gebruikers die de eerste update voor Windows 8.1 niet installeren, zullen geen updates meer ontvangen, schrijft de softwaremaker. "Het is een verplichte update om Windows 8.1 actueel te houden", aldus Microsoft.

Windows 8.1 Update 1 komt dinsdag uit voor alle pc's die Windows 8.1 draaien en brengt de nodige wijzigingen met zich mee. Zo komen gebruikers van desktops en laptops na het opstarten automatisch in de desktopomgeving terecht en kunnen Windows 8-apps uit de Windows Store op de taakbalk worden gepind. Het klassieke startmenu dat Microsoft toonde op ontwikkelaarsconferentie Build zal niet in de update zitten.

De ondersteuning voor Windows 8 stopt eind januari 2016, terwijl de verlengde ondersteuning voor zowel 8 als 8.1 zal eindigen in 2023. Voor zover bekend is dit de eerste keer dat Microsoft zo kort na de introductie van een update ervoor kiest om geen ondersteuning meer te verlenen aan machines die niet up-to-date zijn.

Bron: http://tweakers.net/

ps update komt vanavond rond 1900 uur lokale tijd via reguliere windows update en niet via de store
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik ben inmiddels wel gewend aan win 8.1. Programma's die in veel gebruik hebben hier een snelkoppeling op het bureaublad. Ik heb Classic shell draaien zodat ik mijn startmenu terug heb en gadgetpack omdat ik een paar gadgets heb die  met direct wat info geven zonder dat ik daarvoor verder hoef te zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Alle updates geinstalleerd die er waren. Dat waren er vanmiddag 0 e nu 10, inclusief 4 updates voor mijn Office pakket en 2 voor IE.
Geen idee of die update voor Windows ertussen zit. Ik merk geen veranderingen en er zijn verder geen updates.
In mijn configuratiescher/system stond dat ik Win8.1 draai en dat staat er nog steeds.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

De update is nu wel beschikbaar. Ik ga hem morgen binnenhalen. Ik was eraan begonnen maar de download ging niet verder dan 4%. Zal wel erg druk zijn daar op de server.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Update is gelukt. Ik zie bij Systeem nog steeds "Windows 8.1" staan en niet 8.1.1. of zoiets.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!