WiFi verbinding met netbook

Gestart door john, 02 juli 2013, 12:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Mijn netbook op WIN7 (Eng. versie) heeft al enige weken problemen de internetverbinding in stand te houden met het WiFi modem. De beide overige pc's (netbook en laptop) totaal geen probleem.
Ik heb van alles al geprobeerd, getest, restore, maar probleem is nog steeds niet opgelost. Ik gebruik dat netbook thuis weinig vandaar dat het niet zo'n hoge prioriteit heeft, maar binnenkort ga ik een paar dagen weg en wil ik het op reis meenemen, maar als de internetverbinding niet goed werkt heeft het weinig zin.
Vaak als ik de netbook aanzet dat ie direct verbinding heeft. Indien niet en ik gebruik troubleshooter krijgt ie daarna alsnog verbinding. Probleem is dat de verbinding veelal na 5, 10 of 15 min wegvalt. Als ik in device manager kijkt, zegt ie dat het apparaat naar behoren werkt....?? Sluit ik het netboek met een adsl kabel op het WiFi modem aan, geen probleem, blijf de verbinding intact. Maar de ene keer zegt troubleshooter dat de netwerkadapter driver of software problemen heeft, dan weer dat de adsl kabel niet is aangesloten.
Ik heb de driver opnieuw gedownload en update uitgevoerd; loste ook niks op.
De pc boer waar ik het netbook 2 jaar geleden kocht, kwam niet verder als restore te doen; dat hielp dus ook niet.
Het gaat om een Realtek RTL8191 SE Wireless LAN 802.11 n PCI - E NIC.
Zit me ook af te vragen of dat een op het moederbord geïntegreerde versie ja/nee is?
Is dit nu een software probleem dan wel een hardware probleem en in het laatste geval dus vervangen en opgelost, behalve natuurlijk bij een geïntegreerd exemplaar, want dan zou dus het moederbord moeten worden vervangen, tenzij er nog een andere oplossing mogelijk is.


Han

Bij een netbook kun je er bijna wel vanuit gaan dat het een geintegreerde wifi adapter betreft. Maar dat maakt niks uit. Die kun je uitschakelen in apparaatbeheer.
Ik zou als ik in jouw schoenen stond een los usb wifi stickje aanschaffen. Die kosten bijna niks. Kijken of je daarmee wel je verbinding in stand kunt houden. Zo ja..., dan is de onboard wifi adapter kaduuk. Misschien kun je er een lenen om te testen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

De ingebouwde WiFi adapter disabled en de USB WiFi stick + driver geïnstalleerd. Werkt nu al een uur zonder problemen, dus ga er vanuit dat het probleem is opgelost.
Toch vreemd eigenlijk dat de standaard adapter dan wel en dan weer niet werkte. Je zou denken kapot = kapot.
Enfin voor <7 euro kan je niet blijven tobben.
Je mag het slotje erop gooien en zoals altijd weer bedankt voor je hulp.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!