verwijderen avi bestand - unlocker

Gestart door john, 25 april 2011, 22:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Op de home pc met WIN XP Pro heb ik een 2e schijf van 7200 toeren (D:) die o.a. wordt gebruikt voor het bewerken van video. Bij het opruimen kwam ik een avi bestand tegen (omschrijving, type Videofragment) van meer als 11Gb. Toen ik het bestand had geselecteerd en op de <Delete> knop drukte, kreeg ik de melding dat het bestand niet kan worden verwijderd, het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw. Het enige programma wat het zou kunnen gebruiken is het video bewerkingprogramma en dat staat uit. Iemand anders....??? Omdat het best wel wat schijfruimte in beslag neemt, wil ik het kwijt. Is er nog een andere manier om het te verwijderen?

Han

Heb je het bestand al opnieuw geopend in je bewerkingsprogramma en vanuit daar weggegooid?

Lukt dat niet:
Ik gebruikte in zo'n geval onder XP altijd het programmaatje Unlocker.
Da's een prima freeware programma voor dit soort klusjes.
Het schijnt ook te werken onder vista en win7 maar daar heb ik het nooit nodig gehad en dus ook niet getest.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Openen in het bewerkings programma lukte niet van daar. Maar dat progje "Unlocker"  heb ik inmiddels gedownload en geïnstalleerd en dat werkte perfect oftewel de sublieme oplossing. Ga het gelijk op laptop en notebook installeren in geval dat, want je weet maar nooit. Vergezeld van mijn dank aan jou, voor de zoals altijd, uitstekende hulp, mag je wat mij betreft dit topic sluiten.

Han

Fijn dat het weer voor elkaar is, John.   :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!