XP Home, drive letters veranderen?

Gestart door Stonebox †, 17 maart 2004, 01:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stonebox †

 :-X Ik heb zo'n Aldi PC van november jl. Leuk ding, veel mogelijkheden. Heb XP Home maar eens opnieuw geinstalleerd. Vond dat de Aldi-installatie niet helemaal optimaal was. Nu is het veeeel beter. Blijkt dat nu mijn DVD-writer en DVD-lezer opeens helemaal achteraan in de rij staan: driveletter J en K, was F en G. Wil dat wijzigen. Zou moeten kunnen, zegt Bill. Alleen het lukt mij niet :-X. Mogelijk dat het alleen onder XP prof kan? Weet iemand of het onder home kan en zoja hoe dan wel?

Groetjes: Brammetje Sarcofaag.
Stonebox

Bugs

Je kunt de letter van de stationsaanduiding veranderen met schijfbeheer, Stonebox.

Klik hiervoor éénmaal rechts op deze computer en kies uit het menu dat opent beheren/manage.

Dubbelklik aan de linkerkant het venster dat nu open is op schijfbeheer.
Onderaan in dat venster zie je de cd-roms staan.
Klik één keer rechts op de cd-rom waarvan je de aanduiding wilt veranderen en bovenaan zie je dan de mogelijkheid om de letter te wijzigen.
Groetjes van Bugs

Stonebox †

Bugs bedankt voor de reactie. Helaas, ik heb daar nergens beheer/manage staan  :(
Niet in mijn computer, niet in configscherm. In geen enkel menu, niet als optie als dropdown menu of aan de linkerkant, services menu, menu systeemeigenschappen... Weer zo'n verschil tussen home en prof?

Ik heb XP Home NL met de nieuwste SP1 (die van februari 2004 die bij ms voor de install nog SP1a wordt genoemd). Tsal toch niet dat SP1a zijn? Bij het installeren van XP heb ik echt alles meegenomen. TweakUI heeft ook geen mogelijkheden en ik kan er op het net niks over vinden. Misschien een registerhackje?

Heb jij of iemand anders met XP home NL wel dit beheer/manage menu?

Groet: Stonebox.
Stonebox

Bugs

Ik heb XP Home mét SP1.
Zo zou het bij jou ook moeten werken.
Je hebt toch niet per abuis dubbelgeklikt op deze computer?

Via een omweggetje kun je ook in schijfbeheer komen.
Open een willekeurig venster (niet zijnde Internet Explorer!) en klik op help. Kies help en ondersteuning.
Typ in het zoekvenster schijfbeheer en dan kies je uit de resultaten werken met schijfbeheer.
Vervolgens zie je aan de rechterkant in het blauw staan: (computerbeheer lokaal).

Klik daarop en ga vervolgens te werk zoals ik eerder heb omschreven in mijn bericht hierboven.
Groetjes van Bugs

Stonebox †

Bugs, dankewel, via de omweg heb ik wel schijfbeheer gevonden, heb hem dus wel.
1 keer klikken op het icoon is selekteren dus nam ik aan dat je mijn computer in startmenu bedoelde. Mijn fout. het moest zijn 1 keer klikken met rechts op het icoon en ja dan is er wel die regel beheren.

Jouw 2e antwoord (computerbeheer locaal) levert mij meteen nog een weg: configscherm, systeembeheer.

Ik heb hier echt de afgelopen dagen naar lopen zoeken, blij dat ik het heb. Hij kan dicht. Ik ga nu die letters (voor mij) goed zetten.

Groet: Stonebox.
Stonebox

Han

Oke, sluiten dan maar.

Pssssst ) Groetjes aan H en de kids  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!