Rar-bestanden niet te openen.

Gestart door Deanna, 26 september 2005, 12:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deanna

Hallo,

Ik heb een aantal muziekfiles gedownload die ik niet kan afspelen met Windows Media Player. Het gaat om zgn. PAR2 en rar bestanden (Ik krijg overigens een foutmelding als ik de rar bestanden met Winrar wil openen.) Kan ik deze bestanden omzetten naar mp3 ofzo? En zo ja, hoe?
Of moet ik weer een apart progammaatje downloaden om deze bestanden af te kunnen spelen???

Vriendelijke groet,

Deanna

Bugs

Als je iets download als rar-bestand, moet je dat eerst uitpakken met Winrar. Kun je dat niet, dan is kennelijk het gedownloade bestand beschadigd en is het verstandig om het nogmaals te downloaden.
Groetjes van Bugs

Deanna

Dank voor je reactie bugs!

En wat kun je me vertellen over PAR2 bestanden?? met welk programmaatje kan ik die openen?

En kan ik bovengenoemde bestanden omzetten naar mp3??

Bugs

Met PAR2 kun je controleren of iets wat je hebt gedownload compleet is en zonder fouten.
Je kunt er ook missende en corrupte bestanden mee repareren.
Hier kun je er meer over lezen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als wat je uitpakt een mp3 bestand is, moet je die gewoon kunnen afspelen met Windows Media Player.
Rar-bestanden zijn gecomprimeerde bestanden (met als extensie .rar). Die moet je dus uitpakken. Muziek bestanden kunnen (bijvoorbeeld) een extensie hebben als mp3 of .wma (er zijn nog vele andere mogelijkheden).

Aangezien je de bestanden kennelijk uit nieuwsgroepen hebt gehaald en deze bestanden meestal niet legaal zijn, balanceert dit onderwerp op het randje wat wel en niet mag op dit forum. Lees vooral punt 1 van onze forumafspraken hierover.

Aangezien het nu nog nog steeds om een technische vraag gaat (het openen van bestanden) laat ik het onderwerp vooralsnog open.
Groetjes van Bugs

Bugs

Aangezien de topicstarter hier niet meer op terugkomt, neem ik aan dat dit ondewerp kan worden afgesloten.
Dat doe ik bij deze. Mocht het nodig zijn om het topic te heropenen is een pm naar Han of mij voldoende om het slotje weer te verwijderen.
Groetjes van Bugs