Voeding kapot?

Gestart door Angel, 28 juni 2009, 10:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Mijn computer doet het niet ik vermoed de voedingskabel maar...Je hoort hem opstarten als ik op de normale grote knop duw zeg maar verder gebeurd er niets. Het groene standbye lampje blijft uit zou dat de voedingskabel kunnen zijn of moet ik aan iets heel anders denken?
Carpe Diem

Angel

Even een update de voeding draait gewoon de lamp van de batterij dat groene lampje dat altijd aan blijft is en blijft uit is dan de batterij kapot? Ik zie een los kabeltje met zwart/rode draad en een klein connectortje voorin los zitten. Kan daar helaas niet bij weet niet hoe de voorkant eraf moet morgen maar naar de computerwinkel kom er toch niet uit
Carpe Diem

Han

Ik neem aan dat er in de PC niets gedaan is waardoor er ineens kabels los zouden kunnen gaan zitten want je vermeld daar niets over.

Het lijkt me sterk dat dat loshangende kabeltje voorin de kast iets met het "niet opstarten" te maken heeft. Zo'n kabeltje gaat niet vanzelf los en heeft w.s. al een poos los gehangen. Enige verbinding met de voorkant die echt van belang is dat is de aan/uit/reset knop en die werkt want je voeding springt aan. Als een PC niet reageert op het aanzetten van de voeding en de voeding werkt op zich wel dan kun je de verbindingskabel van de voeding naar het moederbord checken. Ik ben bang dat dat niet zal helpen. Lijkt helaas erg op een moederborddefect.

Ik hoop dat mijn vermoeden onjuist is!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Ik had hem open om schoon te maken althans om de ventilator schoon te maken maar heb ik zo vaak gedaan kom je niet echt ergens aan die ligt er bovenop. Uiteraard gechecked of alles vast zat ben er ook bang voor hoop maar dat ik het fout heb. Kan dat ding niet missen
Carpe Diem

Angel

Duh hij doet het weer ik heb de hele stroom eraf gehaald gisteravond. Vanmorgen toch weer eens kijken alles weer aangesloten en een half uurtje gewacht. Toen ik hem aanzette deed hij het weer. Hoe kan dat nu? En moet ik nu wel bang zijn dat ze het binnenkort wel begeeft? Voor nu heb ik hem weer gelukkig
Carpe Diem

Han

Dit is geen normaal gedrag van de voedingsvoorziening. Lijkt een voorbode van meer narigheid.
Ik zou in jou geval zorgen voor altijd een recente backup. Dan afwachten maar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Ik heb een externe harde schijf daar heb ik wat ik nog niet gedaan had nu opgeslagen hij zou het nog even moeten doen eind van het jaar wil ik een nieuwe (wij krijgen het vakantiegeld in twee helften een in juni de ander in december) Deze is nu 3 jaar en word intensief gebruikt onderdelen zijn duur en computers tegenwoordig niet meer maar je moet het wel effe hebben natuurlijk
Carpe Diem

Han

Yep, ik begrijp het. We kunnen nou eenmaal niet altijd zomaar geld op tafel leggen voor iets.
We zijn helaas geen wandelende bank hé  ;)

Gewoon standaard en consequent backups maken zou voldoende moeten zijn om een eventueel groot defect op te vangen. Met de harddisk is niks mis dus die kan evt nog overgezet in je nieuwe PC.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Yip geef niks voorpret kan ook leuk zijn bovendien wacht ik nu wel op Windows 7 en eindejaarsaanbiedingen. En de laprop is er ook nog alleen ik werk liever hierop. De harde schijf gekocht na een keer alles van mijn art kwijt te zijn geraakt nooit meer dus. Deze kan op slot Han gewoon hopen dat ze me nog een half jaartje van dienst wenst te zijn
Carpe Diem

Han

Okido...., daar gaat ie :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!