raar probleem met hp cd schrijver

Gestart door wildstream, 31 oktober 2006, 14:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wildstream

Hallo,

Omdat ik in eerste instantie ineens problemen had met mijn cd-writer heb ik mijn pc geformatteerd...er kwam voordien nl. een melding op van uw pc kan mogelijk instabiel worden van cd recording software

Ik heb dus geformatteerd, de drivers geinstalleerd voor hp 9700k cd-writer
en software geinstalleerd van nero

nu is het probleem als ik een cd wil schrijven dat nero beweerd dat die cd niet leeg is, ik heb al verschillende cd's geprobeerd en steeds hetzelfde probleem.

Als ik bij configuratiescherm - hardware - apparaatbeheer kijk staat daar het apparaat werkt correct

dus ik weet totaal niet waar het probleem zit!?

mvg

Han

Die melding krijg je als er een hardware probleem is. In dit geval heeft de laser van je cd-writer het begeven. Branden kan dan niet meer maar lezen vaak nog wel, een korte tijd. Gelukkig kost een nieuwe cd-writer tegenwoordig haast niks meer.
Als hij binnen het jaar na aankoop stuk is gegaan kun je een nieuwe claimen. Bij Plextor apparaten is dat zelfs nog binnen 2 jaar na aankoop.

De melding "dit apparaat werkt correct" kun je negeren. Windows kijkt alleen of het apparaat detecteerbaar is en of ie het apparaat kan aanspreken. Dat kan in dit geval allemaal nog prima.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wildstream

ok bedankt voor de respons.
de schrijver leest idd nog want ik kan zonder problemen een muziek cd afspelen erin.
ik zal uitkijken voor een nieuwe schrijver dan...
de schrijvers kosten idd niks meer de dag van vandaag, ik heb voor deze hp 5 jaar geleden nog 300 Euro betaald dus het zijn tegenwoordig wel weggeefprijzen.

grtz

Han

Vijf jaar een werkende cd-writer van HP is wat mijn ervaring betreft een unicum. Meestal houden ze het niet zo lang vol.
Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken maar overweeg een nieuwe aan te schaffen van Plextor. Bij dat merk heb je twee jaar garantie. Als ie defect raakt neem je per mail contact met ze op. Je draait een tooltje en print de uitslag daarvan naar hun toe. Zij sturen een nieuwe driver ter vervanging. Prima geregeld dus. Je weet zo zeker dat je minstens twee jaar een werkende drive hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wildstream

het eerste probleem met de schrijver deed zich voor toen ik een mp3 cutter had gebruikt en de gecutte mp3's op cd wou schrijven met Nero.
De allereerste foutmelding was cannot burn, track following error
Dus mss heeft die mp3 cutter software mijn schrijver om zeep geholpen.
wie weet...

Han

Da's denk ik meer een samenloop van omstandigheden geweest.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wildstream

topic mag gesloten worden zenne, heb ondertussen een nieuwe dvd-writer aangeschaft.
de hp had wel degelijk zijn geest gegeven.

grtz

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!