CD's branden Sony CRX1611-82E

Gestart door anykoen, 20 juli 2003, 12:46:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Plotseling heb ik ruzie gekregen met de CD-brander.

Ben ik eindelijk zo verstandig  ;)  dat ik een backup wil maken van belangrijke progs, kan ik alleen maar muziek-cd's branden!
Het branden lijkt goed te beginnen maar dan komt de boodschap dat de fixatie is mislukt. In de helpfiles komt het hele woord niet voor.
Meestal gebruik ik Ahead Nero 5; daarnaast heb ik B's recorder Gold, dat bij de brander werd geleverd; die weigert ook dienst.
Ter controle een muziek-cd gebrand, geen probleem.
Het lijkt me vrij waarschijnlijk dat ik iets fout doe, maar wat?

Paul
Paul

bjo

het is dan ook zeer onverstandig om alle twee tegelijk te gebruiken ik denk dat je een software conflict hebt gecreéérd ,lijkt me verstandig om ze alle twee te verwijderen en één van de twee te instaleren en te updaten zodat ie up to date is en het dan weer te proberen
[move]there is no power like xp power[/move]

anykoen

Het is een hele tijd goed gegaan, maar dat zegt natuurlijk niets. B's recorder zal ik maar wissen, die gebruik ik toch nauwelijks.
'k Ben benieuwd.

Paul

 ::)
Paul

bjo

nero is ook een van de beste die er is vind ik en over een dag of vijf/zes komt nero 6 uit daar heb ik hoge verwachtingen van  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

edit bjo:paul ik heb je vraag die je zes keer ineens naar me toe gestruurd hebt hier neer gezet dat mag je ook direckt hier neerzetten hoor

paul schreef

Het duurde even, maar ik ben nu weer met mijn "probleem" bezig. B's Recorder heb ik gewist en Nero is nu alleen-heerser.

Het vreemde is dat ik geluidsbestanden kan branden, maar geen data (gif's). Hij zegt dan dat de "fixatie" is mislukt. Ik gebruik (nog steeds) de wizard met het idee dat het dan niet fout kan gaan  . Volgens mij is er toch ergens sprake van een verkeerde instelling of opdracht; ik weet alleen niet waar ik het moet zoeken.

Paul
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

als je alleen data cd kiest zou die alle data wat je wilt branden moeten branden.
en kom je niet over je limiet van je schijfjes ?
[move]there is no power like xp power[/move]

anykoen

Nee, echt niet!
Het is een bestand van ca 70 Mb op een cd van 700 Mb, dus dat zou moeten lukken.

Paul
Paul

Zandman

Lukt het wel met andere data dan gifs of krijg je dan dezelfde foutmelding
Je zou nero eens kunnen verwijderen en hem er dan weer opnieuw installeren misschien dat het dan wel lukt omdat alles in het programma dan weer goed staat .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

anykoen

Het loopt toch altijd weer anders dan je verwacht. Al een aantal jaren gebruik(te) ik Nero, tot hij onlangs ging zeuren over data-cd's.  ???
Volgens het advies Nero opnieuw te installeren heb ik - volgens de voorschiften van Nero - de cd in de pc gestopt. De enige optie was wissen; installeren is er niet meer bij. Tot mijn verbazing wordt mij verteld dat ik een demo-versie heb, die is verlopen. Ik heb Nero maar gewist en opnieuw mijn heil gezocht bij Sony's B's-recorder.
Mr. B. maakt nu ook geen bezwaren meer (wel toen hij de pc moest delen met Nero) en de data-cd werd zonder problemen gebrand.
Raadsel blijft, probleem opgelost.  ::)
Bedankt voor de tip, anders was ik blijven zoeken naar fouten, terwijl het alleen maar een kwestie van onverdraagzaamheid lijkt te zijn.

Ik kan weer branden.

 :)

Paul
Paul

Han

Kan raar lopen hé Paul maar mooi dat je weer kan branden.

Problem solved..., topic closed  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!