Error : kan sunmapls_ip_ebp_8 in kernel32.dll niet vinden

Gestart door coach, 28 februari 2003, 15:49:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coach

Sinds ik WinXP gebruik, kan ik niet meer scannen. Dezelfde foutmelding komt steeds terug, zelfs bij openen van Photoshop. Namelijk: kan sunmapls_ip_ebp_8 in kernel32.dll niet vinden.

Wat kan ik doen om dit op te lossen ?
Alvast bedankt.

Edit Han : Topictitel verduidelijkt

Zandman

* Wat voor een scanner is dat is die geschikt voor XP?
* En geinstalleerd met de laatste drivers voor de scanner?
* Heb je in het configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer uitroeptekens staan bij je scanner
* Heb je onlangs nieuwe software of hardware geinstalleerd ?
* Heb je al geprobeerd om Photoshop nogmaals te installeren en  dan te kijken of je alsnog die foutmelding krijgt?
* Is deze foutmelding al vanaf het begin in Photoshop?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Hi Coach, welkom op PCN  :)

Ik heb rondgelezen in zoekmachine Google op zoekopdracht "sunmapls_ip_ebp_8 in kernel32.dll"  en "sunmapls_ip_ebp_8".
Je komt daar veel entries tegen met jouw foutmelding. Je fout komt voor in Win2000 en WinXP, bij het starten van veel verschillende programma's na het installeren van een oude en dus niet voor 2000/XP geschikte driver voor hardware. Dat zou in dit geval dus een oudere driver van je scanner kunnen zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

coach

Heb inderdaad WinXP geïnstalleerd, maar zit in de knoei om aan een goede (recente) driver te geraken voor mijn oude scanner (ArtiScan Z1-600 met bijhorende scsi-card: TTI TFS-SCSI REV. C). De firma Tamarack bestaat niet meer...  

Han

Tja, dan heb je toch een probleempje. Als je een oude driver installeert die niet echt geschikt is voor WinXP dan kan dat resulteren in een onstabiel systeem.

Soms werkt de Win2000 driver. Die heb ik voor mijn oude scanner (Canon FB310) ook draaien. Dat gaat hier gelukkig prima.

Ik heb voor je rondgekeken en ik denk dat je deze scanner niet zal kunnen gebruiken in WinXP. Er zijn alleen Win95 en Win98 drivers te vinden. Ik weet niet of je de software weer kunt uninstallen die je voor deze scanner geinstalleerd hebt, maar dat zou in ieder geval je probleem op moeten lossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy


Han

Dan moet hij eerst Win98 installeren en dan pas WinXP.
Dat houd in dat hij zijn WinXP installatie helemaal over zou moet doen. Ik denk dat ik als ik in coach zijn positie zou zitten, dat ik dan voor een nieuwe scanner zou gaan en mijn XP-installatie lekker zou laten staan. Een gewone scanner zonder poespas is tegenwoordig niet zo heel duur meer. Voor 80 euro heb je al een " HP 2300C ScanJet". Maar goed, dat is wat ik zou doen. Ik kan niet in jou portomonee kijken, coach ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

coach

Bedankt aan allen voor de moeite. 'k Zal mijn besluit moeten trekken en een nieuwe aanschaffen.

Thanks

Han

Is het probleem "sunmapls_ip_ebp_8 in kernel32.dll niet kunnen vinden" nu weg, nu je de driver van die scanner verwijderd hebt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

coach

Driver verwijderd, maar foutmelding blijft. Zal Photoshop eens herinstalleren, misschien helpt dit...

Han

Driver én software van die scanner verwijderd, coach?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!