Ziggo startpagina in IE7 niet aan te passen

Gestart door habasoft, 09 oktober 2008, 09:46:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

habasoft

Hallo. Als ik mijn startpagina wil veranderen, gaat deze telkens terug naar www.ziggo.nl. Wat ik ook doe, toepassen en OK, of alleen Ok. het blijft terugkomen op ziggo.nl. Is er een of andere instelling waar je dit kan uitschakelen, want het is vervelend.
vriendelijke groet Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Heb je die startpagina zelf ingesteld of is dit via software van Ziggo gedaan?

Wat je kunt proberen is windows defender downloaden en installeren. Dat is het gratis real-time anti-spyware programma van microsoft.
In de instellingen van Windows defenden kunje instellen wat je startpagina moet zijn. Als die url verandert dan zet hij 'm weer goed.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Ik heb deze startpagina al wel vaker veranderd met resultaat. Nu ik via @Home bij Ziggo ben, heb ik dit probleem. Ik heb Defencer gedownload, maar de instellingen voor de startpagina, heb ik gezocht in Tools, maar mijn engels is een beetje slecht, Ik hoop dat jij mij iets verder kunt helpen.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Tijdens de installatie toont Windows Defender de door Microsoft aanbevolen instellingen. Daar kan je instellen wat jouw standaard opstartpagina moet zijn en wat jouw standaard zoek site moet zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Ik krijg dit als antwoord, ondanks dat ik pcnavigator als instelling hebt ingesteld.

New: http://www.home.nl/
Original: http://www.home.nl/

iemain (Changed):
HKCU@S-1-5-21-1229272821-299502267-725345543-1004\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\\Start Page

Advice:
Permit this configuration change only if you trust its origin. It is recommended that you run a quick scan if you choose to deny this change.

Checkpoint:
Internet Explorer Home Page

Category:
Configuration Change


of zou het zoals je eerder zei in de software via Ziggo zijn ingesteld.
vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Bij het installeren van windows defender heb je de original startpage op "Original: http://www.home.nl/" laten staan. Die moet je dan zetten op de url van de pagina die jij wil hebben.

Ik denk haast wel dat ziggo dat ingesteld heeft. Je zou er een email aan ziggo aan kunnen wagen?

Ik weet niet in hoeverre je het aandurft om de registerinstelling van je startpagina aan te passen? Dat zou dé oplossing zijn. Als Ziggo de startpagina vastgelegd heeft in de software dan hebben ze dat tijdens de installatie ook op deze manier gedaan.

Zie: http://support.microsoft.com/kb/320159/nl


Maak voordat je in het register iets doet eerst een backup. Als je deze microsoft pagina uitprint dan kan je lezen hoe je een backup maakt en ook hoe je die weer terug kunt zetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Ik probeer het, en 't zal wel even duren. Ik neem weer contact met je op
groetjes Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.
Het is me gelukt via windows support  dit te veranderen, en toen eindelijk een mailtje van Ziggo dat hun er niets aan kunnen doen, maar na enkele dagen weer het probleem dat deze alleen in @home met een doorverwijzing naar ziggo geopend word. Ik ben dus weer bij af. Ik probeer weer  via jouw support.microsoft het weer terug te krijgen.
Bedankt. Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ziggo heeft dus kennelijk toch in het register zitten roeren bij de installatie van hun software.
Triest eigenlijk dat ze dat dan niet toegeven hé.  :nopompom

Je kunt je vraag ook nog een keer stellen bij het Ziggo gebruikersforum.
Daar zitten tig ziggo gebruikers dus jouw probleem moet daar zeker ook voorkomen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 30 december 2008. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.


Topic heropend vanwege email die ik erover kreeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Sorry voor het te laat terugmailen.
Ik heb via spyware docter tot nog iets kunnen achterhalen (mijn eigen norman spyware ziet niets.)
Deze staat op Hkey_current_user\software\microsoft\internet explorer/main\start page.
Bij start page staat REG_SZ       http://www.home.nl/
Als ik hier met de rechtermuisknop op wijzigen of binaire gegevens
aanpassing in druk, en deze gaat wijzigen, komt deze wel met de nieuwe gegevens, maar als ik iets teruggaat in de boom(main), en vervolgens weer op
start page druk staan de oude gegevens er weer in. Ik heb start page
verwijdert, en wilde een nieuwe start page maken, maar dan geeft deze aan
dat er al een start page bestaat (had ik toch verwijderd), dus dat is dus
ook niet mogelijk. Hopelijk hebben je iets aan deze gegevens.
  vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Blijkt alleen dat wat je ook doet die ziggo pagina komt weer terug. De startpagina kan al ingesteld worden voordat je IE start.
Dat doet spyware ook.

Ze proberen je op het Ziggo Forum te helpen, maar ook daar reageer je niet meer op de reactie die daar staat. Dan kunnen ze ook niet weten of het gelukt is, toch?.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han
Je bedoeld waarschijnlijk dat ik via configuratie scherm, netwerk-internetverbinding op internetopties kan komen, dus zonder IE op te starten.
Dit gedaan, maar hier geeft deze ook telkens weer  > home.nl < op. Ook veranderd als ik bovenstaand toe pas en dan de computer geheel uitschakeld en weer inschakel.
Dat van ziggo, ikhad mijn paswoord verkeerd opgeschreven, toen had ik wel een mailtje gekregen met een verwijzing naar de startpagina maar daar kan ik niet mee. Vandaag weer geprobeerd, met weer het zelfde mailtje, maar nu één minuut later een mailtje met een nieuw paswoord. dus mijn verhaal ook daar geplaast.
groetjes Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Tja dan rest eigenlijk alleen nog maar de hoop dat er iemand is op dat ziggo forum met een gouden tip.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han, zo even een vraag. Is het mogelijk dat ik geen rechten heb om "start page" te veranderen als beheerder mijn computer, maar dat de winkel waar ik de computer gekocht heb, deze mogelijk wel heb als "administrator", of is het onzin wat ik nu vraag.
groetjes Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Als je iets niet weet is het nooit onzin om te vragen  ;)

Als je kijkt bij je gebruikersaccounts dan staat daar vast bij het account waarmee je inlogt dat het een beheerdersaccount is.
Dat betekent dat je alle rechten hebt om je startpagina te veranderen. Heb je die rechten niet dan zou je daar in eenvenstertje een melding over krijgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Beste Han
Bij gebruikersaccounts staat inderdaad dat ik beheerder ben van deze computer. Zoals je weet heb ik mijn vraag ook bij ziggoforum neergelegd. Iemand thuis kwam op het idee, om ook de helpdesk van Norman te bellen.
Mijn antivirus (Norman) helpdesk, had zoiets dat hun product mij eigenlijk moest beschermen. Ze hebben (met mijn toestemming) de computer overgenomen, en na een tijdje kreeg ik een telefoontje, dat zie iets hadden gevonden(iemand veranderde bij elke opstart mijn startpagina.((voor mij abracadabra hoe ze dit gedaan hebben.)) en hebben dit van mijn computer verwijderd. Ze hebben mij ad-adware nu perfect voor mijn computer ingesteld.
Han, Bedankt voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt. :uno :uno
Groeten Hans. :verliefd3
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Hartstikke fijn dat het opgelost is Hans  :goed

Overweeg eens een programma als Norton Ghost. Dan kan je van je systeem zoals het goed draait een image (snapshot) maken.
Gaat er wat mis dan zet je de image terug en voila alles werkt weer. Je hoeft dan hooguit nog wat updates te doen.
Wij gebruiken Ghost hier al jaren en in zou niet meer zonder willen!

Ik sluit het topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!