microsoft mail fraude in Windows mail

Gestart door Format Arie, 12 januari 2013, 06:30:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik heb een rare mail binnen gekregen in Windows mail.
De inhoud luid:
Onderwerp: Wachtwoord voor het Microsoft-account opnieuw instellen
Heb je gevraagd om het wachtwoord voor je Microsoft-account (ariedebakker@hotmail.com) opnieuw in te stellen?

Ga hierheen als u het wachtwoord opnieuw wilt instellen:
https://account.live.resetconfirm?otc=*Cu0ZixxulrhI!stOjgox9ckX!WBuPm5BqP!PX4tPw7spB46*iTBkLtYsE!fLohp5KklmKdD6zfmlp!PYyGs$&mn=ariedeker%40hotmail.com&cxt=Default

Als dit verzoek niet door u is gedaan, gebruik dan deze link om het te annuleren:
https://account.live.com?otc=*Cu0ZixxulrhI!stOjgox9ckX!WBuPm5BqP!PX4tPw7spdQvGB46*iTBkLtYsE!fLohmKdD6zfmlp!PYyGs$&mn=ariedker%40hotmail.com&cxt=Default

Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam

(Heb de linken veranderd, zodat niemand ze kan gebruiken)
Ik vertrouwde er niks van, dus heb ik zeker geen van de linken geopend.
Maar toch, nu werk windows mail niet meer want kan geen verbinding krijgen,
Krijg dan de melding:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'Fw: Wachtwoord voor het Microsoft-account opnieuw instellen', Account: 'pop.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Dat durf ik dus zo niet. Maar ja, doe ik niks, werkt mijn windows mail account niet.
Heb wel de internet security geupdated en totale scan laten doen. Geen resultaat.
Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Josette

Arie,

Windows Live mail of Windows Live Messenger?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Format Arie

Citaat van: Josette op 12 januari 2013, 07:24:54
Arie,

Windows Live mail of Windows Live Messenger?
allebei niet. :D
windows mail, in vista de vervanger of opvolger van ik geloof outlook express

Format Arie

Citaat van: Helen op 12 januari 2013, 10:49:56
https://account.live.com/password/reset?mkt=nl
heb het inmiddels anders gedaan. met systeem herstel wat dagen terug gegaan, nadat ik wat dingen heb veilig gesteld, en het werkt weer. Maar bedankt voor het meedenken.ik dacht ook aan veranderen van wachtwoord, maar durfde juist niet, omdat laptop zo raar deed, dat ik dacht aan dat er mogelijk toch kwalijke software door die mail erop stond, die mogelijk alles kon volgen.

wat mij betreft mag er dus een slotje op

Han

Fijn dat het weer in orde is. Wel vaag dat je een email krijgt over wachtwoord instellingen (extern probleem) terwijl je het probleem op kunt lossen met systeemherstel wat op een lokaal probleem duidt. Maar maakt niet uit..., het is weer okee.  :goed
Ik zou ook echt niet op die linken in de mail geklikt hebben.

Ik sluit je topic af  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!