1 van de netwerkkabels is niet aangesloten (dus wel...)

Gestart door teig, 21 juli 2009, 23:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,
Sinds kort geeft mijn dochter's pc aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten met een pc'tje met een kruisje onderin de werkbalk. Nooit problemen gehad. Inmiddels verschillende poorten geprobeerd in de router maar niks mag baten.... Weet iemand een oplossing?? Mvg Teig

Han

In ieder geval is de pc dan soms de verbinding met de router kwijt. Kan liggen aan 3 dingen:
1) Netwerkkaartje in de PC wat kapot aan het gaan is (kan ook een halfbakken driver zijn)
2) De gebruikte netwerkkabel is niet meer in orde of zit niet goed in de PC of router.
3) Er is iets mis met de router zelf (hebben andere PC's verbonden met de router hetzelfde probleem?)

Ik zou beginnen met het installeren van de nieuwste driver voor de netwerkkaart. Als dat niet werkt dan even de kabel vervangen om te kijken of dat een oplossing bied. Is de kabel lang en weggewerkt of zo, hang dan even een laptop aan de kabel vanaf de plek waar de PC van je dochter staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Haii
Nee ik zit met mijn eigen pc altyd al op dezelfde router en ook mooit problemen gehad. Heb de kabel van die van mijn dochter in meerdere poorten geprobeerd dus router probleem sluit ik wel zo een beetje uit. De kabel is nauwelijks weggewerkt die ligt los over de vloer onder het voorraam (radiator) Zou je mij misschien stpsgewijs uit kunnen leggen hoe ik de netwerkkaart uit dat ene lijsteje (?) verwijder want daar had ik destyds een uitleg van dat wanneer je die weghaalde en de pc opnieuw opstartte en het daar niet aan lag dat ie dat vanzelf weer terugzette??

(hoop dat ik het goed vertel, dit staat me nog bij van die uitleg namelijk) Ik heb geen laptop meer dus dit likt me een eerste probeersel. Ik heb al gegoogled hoe dit moet maar vind het niet duidelijk omschreven terug daar...

Gr teig.

teig

Correctie: 'ik denk'  dat het 'netwerkadaptor' moet zijn ipv 'netwerkkaart' waar ik je uitleg over vraag...



Ohh ik ben al wat verder dankzij      http://support.microsoft.com/kb/823771/nl
Ik laat weten hoe het verloopt...

Groetjes teig.
__________________________________________________________________

Netwerkadapter opnieuw mocht niet baten. Heb inmiddels laptop van buurman aan de kabel aangesloten en ook GEEN verbinding....
Ik heb de kabel ook in  een 3e poort in me router geprobeerd maar mocht ook niet baten...
Wordt er simpel van...

Ben er heilig van overtuigd dat het iets heel simpels moet zijn.
Er staat me iets van bij dat degene die het toen voor mij aan heeft gesloten even iets bij de poort/kabel met een paperclip-uiteinde fixte omdat het niet meteen pakte... Maar wattte......... :'(

Gr teig.

Han

Netwerkkaart + netwerkadapter zijn twee namen voor hetzelfde beessie. Ene is op z'n Nederlands en andere is op z'n engels.

Heeft de laptop van de buurman wel verbinding met de router als je een ander UTP-kabeltje/netwerkkabeltje gebruikt?
Wriemelen met een paperclip zou niet nodig moeten zijn als je een goede kabel hebt. Zit de huidige kabel wel goed in de router? Hoor je een klik als je het kabeltje in de router stopt en moet je het kleine palletje op het stekkertje indrukken om 'm er weer uit te krijgen?
 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Ik heb de pc van me dochtertje naast mijnes in de woonkamer gezet en de netwerkkabels even visa versa omgewisseld en plots allebei verbinding... Kabels weer in oorspronkelijke pc's gestopt en nog steeds allebei verbinding. Toppie dus maar onverklaarbaar......  :D

Han

Nee hoor, waarschijnlijk wel verklaarbaar. We hebben hier identieke problemen gehad. Als de kabel okee is dan vertoont haar netwerkkaart duidelijk kuren (wel/niet werken). Ik zou 'm vervangen of in ieder geval alvast een nieuwe halen zodat je 'm kunt vervangen als de problemen zich weer voordoen. Zo'n netwerkkaartje/netwerkadapter kost haast niks.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Okay Han, bedankt voor de tips. Moek dan maar ff aanschaffen.

Groetjes Teig :)

Han

Als je de nieuwe netwerkkaart gaat installeren dan eerst de software van de oude even verwijderen zoals beschreven op de site van Microsoft hierboven.
Daarna zet je de PC uit en vervang je de oude netwerkkaart voor de nieuwe. sluit de utp-kabel weer aan en zet de PC aan. Installeer bijgeleverde driver.
Zit er geen driver bij dan die uiteraard downloaden van de site van de fabrikant voordat je de oude netwerkkaart deinstalleert ;)

Kan ik je topic hiermee afsluiten, Teig?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs