Advies nieuwe pc

Gestart door Hanzel, 27 november 2008, 20:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanzel

Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, maar ik zit nog tussen enkele dingen te twijfelen.
Ik game vooral op de computer, en hiernaast gebruik ik wel eens photoshop, luister ik muziek en surf ik een beetje op het internet.

Sinds kort zijn er triple core processoren, maar ik vroeg mij af of zo'n processor wel geschikt is voor mijn situatie.
Deze computer viel mij op het oog:

AMD Phenom X3 8450 Triple-Core 2.1ghz
DDR2 Transcend 4096Mb 800Mhz
Msi EAH3450/HTP 512MB DDR3 1DVI DX10
7200Rpm 500GB SATAII 3,5" 16MB
ECS-2, Nvidia M-M ATX, 10/100/, PCIX, 7.1 Sound, Sata, ethernet
Lite On 20x8x20xDVD+RW Dual layer BL + NERO7
YS Cardreader Black 3,5" intern 45-1 + USB 2.0 aansluiting
HKC 7062GR- Luxe Behuizing 420w, 2x USB 2,0- Sound & E-SATA front
GMB Speakerset Black/Silver 2,0 240W PMPO

voor €420,-

Echter, ik heb mij laten vertellen dat games weinig gebruik maken van een 2de/3de core, en vanuit dit perspectief is een dual core met meer GHZ juist prima.
Ik heb een beetje gekeken naar losse onderdelen, en ik vroeg mij af wat jullie van deze set+videokaart denken, en wat ik nog meer nodig zou hebben?

Intel Dual Core E5200 2.6ghz 2mb LGA775 + Cooler
ASRock 4Core1600-D800 s775 mobo
Video,Sound,Lan On-Board
2 GB DDR2-800 Kingston
samen €160,-

plus:
Point Of View GeForce 9800GT 1 GB DDR3
voor €150,-

samen €310,-
Ik heb nog een prima 19"W monitor, en een keyboard/muis/cd-rom.
Ik heb echter weinig kennis en ervaring met computers(en het bouwen van één).

Graag jullie advies, en bedankt voor je tijd.

Han

PCN is niet echt een gamersforum. Over prestaties van hardware om te gamen kun je beter je vraag stellen op een specifiek gamers forum. Daar posten mensen die om de haverklap hun hardware aanpassen aan de nieuwste games dus die kunnen je wel vertellen wat je het beste kunt nemen.

Lees qua voeding even de PSU FAQ op tweakers door. Bezuinig niet op je voeding. Je loopt dan de kans dat je er een aanschaft die je systeem onstabiel maakt of een die lawaai maakt als een stofzuiger. In die FAQ vind je ook nog andere linkjes om je wattage te berekenen.Ik zou als ik jou was uitgaan van minstens 2 harddisks in het systeem. Dan is je voeding voorbereid op de toekomst. Jammer toch als je er een zwaardere voeding in moet gaan zetten als je alleen maar iets erbij wilt gaan zetten. Een beetje knappe videokaart om te gamen gebruikt niet alleen spanning uit het slot waar hij inzit, maar ook nog externe voeding. Hou daar ook rekening mee.



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Topicstarter hult zich in diep stilzwijgen.
Slotje dus.  :locked
Groetjes van Bugs