Kan geen windows update's installeren

Gestart door Nirak, 15 oktober 2008, 22:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nirak

Hi Han,

Daar heb je haar ook weer..... Ben nu al een uurtje of 2 bezig met comp. zoon, die geen updates van windows kan installeren Foutnummer : 0x80072EFD Heb daar wel wat van gevonden... info uit 2005 en lichtelijk onbegrijpelijk. Wellicht hebben jullie daar ooit al iets over geschreven op PCN, maar kan het niet vinden, ligt aan mij. Enfin, AdAware en Mbam al gedraaid. Klinkt het bekend?
Ik hoor hetbwel weer.
Groeten
Karin :-[

Han

Je krijgt deze foutmelding te zien als de PC geen connectie kan maken met de windows update server. Kan zijn doordat het erg druk is (het is vandaag patchdag dus dat zou kunnen maar kan ook door een virus komen of omdat het een illegale versie van windows betreft.


# Test om je connectie met Windows Update te checken

Een simpele maar doeltreffende test om te kijken of je PC kan connecten met windows update is het klikken op onderstaande testlink.
A) Er verschijnt een downloadbox voor het downloaden van "Iuident.cab" (downloaden is niet nodig)
    De connectie met windows update is in orde. Klik op annuleren om de download af te breken

B) Je kunt niet connecten en ontvangt een "pagina niet gevonden" bericht.
    In dat geval is de toegang tot windows update op de een of andere manier geblokkeerd.

De testlink: http://windowsupdate.microsoft.com/v4/iuident.cab

Ik heb nog een paar oude topics op PCN gevonden met een soortgelijk probleem + oplossingen.
Misschien staat daar de oplossing in.
- Update Windows XP werkt niet
- Kan geen Windows Update downloaden / installeren
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Heb 1 en ander gevonden via Google (hetzelfde probleem) maar geen oplossing.

Windows Update heeft op 18-098 getracht dit te uploaden : KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 maar dat is niet gelukt en op 12 okt. : KB936929: Windows XP Service Pack 3 en die is wel gelukt. Met of zonder firewall, updaten gaat niet, Bij het klokje rechtsonder verschijnt steeds : Updatemodule fout met update-server Foutcode : 12029, verbinding met server mislukt. Om de 3 kwartier valt internet ook uit....... Ben alweer de hele middag bezig, maar wordt nu wel een beetje moedeloos.
Eerst maar eens aan de kokkerel.
Eeet ze voor straks
groeten
Karin.

Ps op mijn computer draait Ghost prima.. het duurt alleen ontzettend lang, wellicht ga ik toch de nieuwste versie aanschaffen.


Han

In Ghost 2003 kan het maken van een image die zo'n 8gb groot is wel 45 min of langer duren.

Okee terug naar dit probleem:
Even een testje. Staat je datum en tijdsettings goed op deze PC?
Had jij niet Kaspersky beveiligingssoftware? Zet die eens uit en probeer de windows update dan nog eens te doen. Lukt het dan wel?

Zie : Probleem met Kaspersky Internet Security 6 en 7 en de Windows Update
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Het is de comp. van mijn zoon, hij heeft geen kaspersky bev. Viris : norton 32 en Fire : Active Armor, ken dat verder niet, zelf ik heb AVG/Zonelabs. Ik kan nu even niet het klokje/datum/tijd zien dat wordt morgen. Ik heb nu natuurlijk niets aan jouw linkje, maar Wij Zullen Doorgaan! Maar eerst slapen nu.
Weltrusten :)
Karin

Han

Het is toch wel een legale windows? Bij illegale windowsversies zie je ook dat na een bepaalde tijd onderdelen niet meer werken.
Active Armor ken ik ook niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Hi Han,

Beetje druk gehad afgelopen week, vandaar nu pas reactie, sorry.

Illegale windows? Daar kan ik mij niets bij voorstellen, comp. vorig jaar nieuw aangeschaft, vriend van zoon heeft geïnstalleerd. Update's na die ene die niet is gelukt zijn wel weer gewoon geïnstalleerd? Heb ook een schijjfje Windows hier liggen? Wat nu? Opnieuw installeren is wel heel rigoreus?
Groeten
Karin

Han

Ik vroeg alleen of het een illegale window is omdat daarmee veel updateproblemen kunnen optreden.
Dus gewoon om uit te sluiten dat dat het probleem zou kunnen zijn, snap je  ;)

Citaat van: Nirak op 26 oktober 2008, 15:52:01
Update's na die ene die niet is gelukt zijn wel weer gewoon geïnstalleerd?
Een nieuwe installatie lijkt me niet nodig, als het om 1 update gaat die niet geinstalleerd wil worden. Die ene update kan je ook handmatig downloaden van de site van Microsoft Technet site en dan handmatig installeren. Alle updates hebben een "kb nummer". Zo kan je terugvinden om welke update het gaat. Welke update wil bij je zoon niet installeren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Ik ben niet beledigt hoor Han, ik kan het mij alleen niet goed voorstellen dat het een illegale is, maar probeer die jongen te pakken te krijgen om te horen wat hij te melden heeft.

Deze update wil niet : KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 maar dat is niet gelukt en op 12 okt. : KB936929: Windows XP Service Pack 3 en die is wel gelukt. Zal na het eten eens in dat techno-net gaan wroeten.

Jullie ook samkelijk eten!


Han

Als het installeren van Windows XP Service Pack 3 via windows update gelukt is dan is het een legale windowsversie.
Dat lukt niet zomaar op een illegale windowsversie  :)

Jullie zijn zeker niet de enigen die een probleem hebben met die update.
Ik vond het volgende over het niet kunnen installeren van KB110806 op de site van Microsoft.
http://support.microsoft.com/kb/923100

Jullie ook eet smakelijk!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Ha Han,

Ben heel druk (tijd van het jaar) vandaar dat ik weer wat sloom reageer... beledigd met een t schrijven is onvergeeflijk....
Zal als ik even tijd heb deze week, een andere firewall en virusprogje installeren. De aanraders willen niet echt lukken..... Je hoort weer a.s.a.p. van mij.
Weltrusten
Karin ::)

Han

Citaat van: Nirak op 03 november 2008, 00:15:07
beledigd met een t schrijven is onvergeeflijk....
LOL, ik heb er zo overheen gelezen  ;D

Ik weet dat je het druk hebt met zaak en prive hoor Karin.
Rustig aan. De berichtjes hier verdwijnen niet  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Ha, daar is ze weer... en ja voor mij een hele drukke tijd.
NOD32 en Active Armor eruit, zonelabs erin maar AVG lukt niet wegens de volgende error : 0x80070057, tuurlijk heb ik daar op het net wat over gevonden : http://www.updatexp.com/0x80070057.html netjes de aanwijzigingen gevolgd maar helpt niets de nadda.  Alle updates windows zijn overigens wel gelukt nu, gelukkig. Maar hoe verder??
Ik hoor weer graag natuurlijk.
Fijne zondag  :)
groeten
Karin

Han

Let heel goed op bij AVG. Er speelt op het moment een serieus probleem met de updates die een false positive geven op een belangrijk systeembestand van XP. Draai je de update en heb je nog XP SP2 dan start je PC nadien niet meer op. Met SP3 zou het probleem niet bestaan.
Zie topic: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=86415.0

Als alle windows updates nu wel in orde zijn dan is het probleem waarvoor dit topic geopend werd kennelijk nu helemaal opgelost. Ik sluit het topic dan af. Heb je nog een vraag over iets anders, open dan daar even een nieuw topic voor. Doen we dat niet dan kan de zoekfunctie de info later anders niet terugvinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Hi Han,

Dank voor je reactie :-]

Toch nog even een vraagje, dit is 15 mei j.l. geup-date, is dit het ?

KB936929: Windows XP Service Pack 3

Groeten
Karin

Han

XP's SP3 (NL versie) is inderdaad halverwege mei op de markt gekomen. De UK versie al op 29 april.
Je kon de software downloaden en installeren. SP3 is pas sinds 10 augustus als update bij windows-update erbij gekomen. Microsoft heeft dat toen een paar maal uitgesteld omdat er problemen waren na de installatie met software voor het midden en kleinbedrijf en met software van symantec.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 30 december 2008. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was Nirak er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. Je kunt het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!