Acer 5600AWLMi te warm

Gestart door Barns, 11 september 2008, 15:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barns

Hallo allemaal,

Eigenlijk zegt het onderwerp al genoeg. Je hoeft me niet te vertellen dat het een kut-ding, want das me wel duidelijk. Heb hem nu 2 jaar en sinds een paar maand staat de fan continu aan. De volgende situaties ontstaan:

1. Laptop net aan.
2. CPU snelheid op "Laag" (keuze tussen laag-gemiddeld-hoog-maximum).
3. Geen programma's open, gewoon dekstop, CPU op 1-2%.
4. Fan slaat direct vol aan.

1. Laptop net aan.
2. CPU snelheid op "Gemiddeld".
3. Start een Adobe Flashplayer filmpje op via website.
4. Temperatuur van Core 0 en Core 1 (volgens SpeedFan) lopen op tot 50-52 graden (staat een vlammetje bij).
5. CPU gaat draaien op 30%.

1. Laptop net aan.
2. CPU snelheid op "Gemiddeld".
3. Zet grote ventilator achter de laptop vol aan.
3. Start een Adobe Flashplayer filmpje op via website.
4. Temperatuur van Core 0 en Core 1 (volgens SpeedFan) lopen op tot 40-42 graden (staat een vlammetje bij).
5. CPU gaat draaien op 30%.

Tot zo ver kan ik dus alleen filmpjes kijken met zo'n huis-tuin-en-keuken fan achter m'n laptop. Gamen is sowieso uit den boze, na 2 minuten in-game valt de laptop gewoon uit. Heb mijn laptop al open gemaakt en de CPU-fan met een kwastje stofvrij gemaakt, hoewel er nauwelijks stof aanwezig was.

Ik hoop dat jullie een idee hebben hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt!

Han

Hi Barns, welkom op PCN. Ik kan je niet zo heel uitgebreid te woord staan. We varen op het moment op de Thames in Engeland en ik heb op het moment alleen een mda met een trage internetverbinding.

Is ie niet toch nog gewoon hartstikke stoffig van binnen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Barns

Heb mijn laptop al open gemaakt en de CPU-fan met een kwastje stofvrij gemaakt, hoewel er nauwelijks stof aanwezig was. Dus dat lijkt niet het probleem te zijn...

Han

Werkt de CPU fan dan wel naar behoren. Ik neem aan dat deze laptop dit probleem niet vanaf het begin heeft. Ergens moet ie dus oververhit van raken. Dat oververhit raken kan eigenlijk alleen maar komen door:
- Stofophoping zodat de CPU fan niet kan koelen
- Te weinig koeling door de CPU fan doordat ie niet of te langzaam draait
- Afgesloten ventilatiegaten
- Hardwarefout waardoor er meer warmte dan normaal geproduceerd wordt
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen antwoord meer van de topicstarter.
Dus gaat de boel op slot.  :locked
Groetjes van Bugs