Grafische kaart??

Gestart door Kevin125, 16 oktober 2007, 18:42:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin125

Hey mensen ik heb een vraagje over grafische kaart.

Ik ga dus een nieuwe pc binnenkort kopen en nou zit ik al een hele tijd te twijfel over de grafische kaart.

Mijn vraag is dus.. :bugs Wat is slimmer een grafische kaart met 512mb geheugen, 128 bit interface geheugen en Chipsnelheid van 620mhz of een grafische kaart met 320mb geheugen, 320 bit interface geheugen en chipsnelheid van 500mhz (geheugen snelheid is van allebij 1600Mhz) en wie kan me wat beter uitleggen wat nou dat interface geheugen ongeveer inhoudt? :kweetniet

alvast bedankt :goed

Han

Ik heb ook even gegoogled maar zie overal de term "verwisselbaar interface geheugen", maar ik kan ook niet vinden wat dat precies inhoud. Ik heb er ook niet eerder van gehoord. Maar als ik zelf voor dit soort keuzes sta dan duik ik altijd even in de FAQ's van Tweakers.net. Zij hebben hele uitgebreide en up to date info over videokaarten staan.
- Welke videokaart moet ik kopen.
- FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen.

Denk eraan dat als je een vette videokaart erin gooit dat die dan ook van stroom moet worden voorzien.
Je voeding moet dus krachtig genoeg zijn. Ook voor voedingen staat bij Tweakers.net een uitgebreide FAQ.
- Info over voedingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kevin125

Ok bedankt voor je reactie Han

ik ben nu niet wijzer geworden over Interface geheugen maar ik heb wel mijn keuze gemaakt (voor de mensen die het interesseert) en het is
de XFX Geforce 8800 GTS/580 XT geworden :P

:goed

Han

Hij is erg groot maar het is een prachtig ding. De snelste uit de GTS reeks toch?
Daar kan je voorlopig even mee voort.  :goed
M'n neef heeft 'm nu een paar maandjes en is er erg tevreden over.

Is je voeding wel toereikend voor 'm want slurpt nogal wat stroom.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kevin125

hey Han volgens mij is het inderdaad de snelste van de 8800gts en de voeding moet het als goed is wel aan kunnen maar wat gebeurd er als de voeding het niet aan kan weet jij dat toevallig?  :D
zal toch niet zo zijn dat er iets door kapot zal gaan ofzo ::) ben niet 1 van de slimste(A)

gr

Han

Als je voeding het niet aankan dan sloop je je nieuwe kaart niet maar dan start je PC na het plaatsen niet op of de kaart presteert heel slecht. Er zit op deze videokaart een eigen aparte aansluiting voor voeding (PEG aansluiting). Hij gebruikt zoveel stroom dat ie dat niet alleen uit het moederbord slot kan halen. Je moet dus vanuit de voeding direct stroom aansluiten op de PEG-aansluiting om de kaart goed te laten werken.

Bereken via deze site maar eens wat voor voeding je nodig gaat hebben. Gewoon alle hardware invoeren en laten berekenen. Als je op je voeding kijkt kun je zien wat je nu hebt.

Deze kaart moet in een PCI-E slot op je moederbord en je moet in je kast ruimte genoeg hebben want hij is 2 slots breed. Volgens deze site verbruikt ie bij volledige belasting 114watt en da's best veel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kevin125

hey Han

ja ik wis al dat die 114 watt op volledige belasting verbruikt en dat je nog een aparte aansluiting op die grafische kaart zat daar heb ik allemaal rekening mee gehouden want heb zown adapter apart bij gekozen want het zat niet op die voeding zelf en ik denk dus dat de voeding die ik heb uitgekozen het wel moet aankunnen vandaar ook die vraag of er wat gebeurd als de voeding niet sterk genoeg is zodat er niet opeens iets kapot zal gaan ofzo.  ::)

maar zo weet ik even voldoende bedankt voor je reacties op mijn vragen en als er weer wat is dan zeg ik dat hier wel :goed

Han

Dan zou het goed moeten komen, Kevin.
Laat nog even weten hoe het gegaan is met inbouwen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kevin125

hey han,

ja ik wil je wel op de hoogte houden met hoe alles is gegaan maar dat is waarschijnlijk pas over 2 maanden :-[ maar als je dat wil dan doe ik dat wel hoor:) vind ik geen probleem maar dan weet je ieder geval dat het nog even zal duren ;D

groetjes, kevin

Han

Okee. Ik snap dat je even sparen moet voor 'm. Er hangt een best prijskaartje aan die kaart.  :yessss
Ik sluit het topic tijdelijk af. Wil je over twee maanden hier je bevindingen neerzetten stuur mij of Bugs dan even een persoonlijk bericht. Dan gooien we het topic weer open voor je.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!